Michael Kors treft schikking van 4,8 miljoen dollar in prijskaartjeszaak

Marketingtruckjes zijn een slimme manier om klanten over de streep te trekken, maar het kan ook verkeerd uitpakken. Dat heeft Michael Kors gemerkt, want een consument liet het er niet bij zitten en klaagde de ontwerper aan wegens het misleiden van de prijs op de price tag. Kors heeft nu een schikking getroffen van 4,8 miljoen dollar. Dat meldt Fashionista.com.

De zaak werd aangespannen door de Californische Tressa Gattinelle, die een paar ‘Side Anklez Witte jeans’ kocht. Op het prijskaartje stond een bedrag van 120 dollar MSRP (Manufacturer Suggested Retail Price), wat staat voor aanbevolen retailprijs. De broek was echter geprijsd op 79,99 dollar, waardoor Gattinelle dacht dat ze 33 procent bespaarde. Dat bleek echter niet het geval. De prijs was namelijk al 79,99 dollar en de broek had nooit de prijs van 120 dollar gehad. Volgens de aanklacht produceert Michael Kors speciale producten voor zijn Kors Outlet winkels, en daarom zijn de MSRP-prijzen misleidend. ‘Vals en frauduleus’, volgens de aanklaagster.

Hoewel de schikking nog niet gerechtelijk is goed gekeurd, heeft Kors wel afgesproken om te stoppen met het labelen van prijskaartjes op deze wijze. Ook zullen displays in de winkel voortaan uitleg geven over de prijstermen. Zo zal de term MSRP voortaan uitgelegd worden als een ‘waarde-aanduiding’.

 

Gerelateerd

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN