• Home
  • Nieuws
  • Retail
  • Nieuwe service voor e-tailers op Facebook

Nieuwe service voor e-tailers op Facebook

Door Caitlyn Terra

28 mrt. 2017

E-tailers hebben nog een extra manier om hun producten te laten zien op Facebook. Collection stelt een nieuw soort advertentie samen met producten van de desbetreffende webwinkel.

Facebook Collection is verwerkt in de mobiele app van het social medium. Deze nieuwe manier van adverteren toont in eerste instantie vier producten met daarbij een optie om de gehele ‘collectie’ van vijftig artikelen te bekijken binnen een specifieke omgeving in Facebook. Deze vijftig items worden gekozen op basis van de voorkeuren van de adverteerder en de gegevens over de doelgroep die hij wil bereiken. Uiteindelijk worden de Facebook-gebruikers geleid naar de webwinkel of app van de adverteerder.

Canvas, de eerste service waar Facebook gecombineerd werd met e-tailing, werd al eerder gelanceerd. Hier zien de gebruikers namelijk meer informatie bij een productadvertentie, zoals een video of een grote afbeelding, om zo een sterkere productbeleving te realiseren.