(advertentie)
(advertentie)
Ecco lanceert accessoirewinkels

Helsinki, Krakau, Londen, Shanghai en Bredebro kregen de primeur. Ecco opende daar de eerste winkels met een nieuw concept: alleen accessoires. In de tweede helft van het jaar rolt het Deense schoenenmerk de lederwarenwinkels verder uit.

Of de Benelux ook winkels van Ecco krijgt met enkel tassen en andere lederen accessoires, is nog niet bekend.

Ecco komt met nieuw winkelconcept

In de accessoirewinkels wil Ecco laten zien dat het niet alleen een schoenenmerk is, maar ook tassen en accessoires van leer ontwikkelt. Het winkelconcept is een combinatie van een licht interieur met houten details en leren elementen. De winkel beschikt over leren muren met een geometrisch, typisch Scandinavisch patroon en gebosseleerde leren gordijnen. In deze Scandinavische ogende omgeving komt de collectie lederwaren volgens Ecco ten volle tot haar recht.

Ecco lanceert accessoirewinkels

"Met verrassende leren details willen we het lederverhaal van Ecco vanuit een andere invalshoek vertellen," zegt Tanja Hybschmann, project manager Branded Space bij Ecco in een persbericht. "We willen klanten uitnodigen om het interieur aan te raken en te voelen, en een tastbare verbinding te maken met onze producten en ons ontwerp- en productieconcept."

In de winkel wil Ecco ook laten zien dat het merk zijn eigen leer produceert en eigen lederwaren ontwikkelt. Het bedrijf heeft eigen leerlooierijen. Zo kan het bedrijf doelbewust van begin tot eind aan de producten werken. Het ontwerpproces van Ecco begint altijd met leer.

Ecco lanceert accessoirewinkels

Ecco rolt accessoirewinkels verder uit in 2015

Ecco is een typisch Scandinavisch merk dat functie belangrijker vindt dan versieringen. De stijl is gebaseerd op textuur, vormen en kleuren, wat de ontwerpen eenvoudig en minimalistisch maakt.

Het afgelopen jaar was succesvol voor Ecco. Het Deense schoenenmerk sprak zelfs van een 'recordomzet en -winst' in 2014. De brutowinst groeide van 165 miljoen euro tot 176 miljoen euro, een stijging van 6,6 procent. De nettowinst nam ook toe, met 7,6 procent van 106 miljoen euro tot 114 miljoen euro. De netto-omzet steeg van 1,1 miljard tot 1,2 miljard euro.

Belgische consumenten kunnen nu ook online winkelen bij The Sting. De Nederlandse modeketen heeft een webshop geopend voor België. Eerder konden Nederlandse en Britse consumenten al virtueel winkelen.

Het was pas in 2013 dat de modeketen een webwinkel opende voor de Nederlandse markt. In februari volgde een online shop voor Groot-Brittannië. De webshop voor Duitsland moet binnenkort live.

Belgische consumenten die voor tien uur 's avonds bestellen, hebben hun pakketje de volgende dag in huis. De bestellingen zijn ook af te halen bij de winkels van The Sting in Antwerpen, Hasselt en Leuven. De Nederlandse keten heeft tevens een vestiging in Luik.

Alibaba sluit deal met Zara voor verkoop in China

De Chinese e-commerce gigant Alibaba heeft exclusieve partnerovereenkomsten gesloten met meer dan twintig modemerken, waaronder Zara en Timberland. Het is de laatste stap om te concurreren met rivalen zoals JD.com, die vorige maand zelf een deal sloot met Taylor Swift om haar eerste kledinglijn te gaan verkopen.

Alibaba laat weten dat het platform Tmall het enige ‘derde’ verkooppunt van modemerken in China zal zijn. De nieuwe deals met internationale merken moeten de geloofwaardigheid daarvan vergroten.

Het bedrijf heeft eveneens bevestigd dat Tmall de uitbreiding met de bestaande modemerken gaat vergroten door meer producten toe te voegen. Inmiddels zijn er al meer dan 160 merken bij het platform aangesloten, waaronder Gap en Adidas.

President van Alibaba’s retail marketplaces Jeff Zhang laat weten: “Kleding is een van de belangrijkste productcategorieën op Tmall. We hebben een uitgebreide collectie merken op het platform, en het is noodzakelijk voor ons om de samenwerking te verdiepen zodat we samen op meer strategische manieren kunnen werken aan het succes binnen ons ecosysteem.”

De Bijenkorf gaat voor gouden klimpiet

De iconische klimpieten die al jaren het atrium in de Bijenkorf sieren rond de feestdagen, krijgen een make-over. De Zwarte Pieten zullen vanaf komend jaar niet meer zwart zijn, maar goudkleurig. Tevens zullen de poppen telkens opnieuw gestyled worden naar de laatste trends. Dat heeft de Bijenkorf bekend gemaakt.

"De keuze voor een 'Gouden Klimpiet' onderstreept de ontwikkeling naar een luxe winkelbeeld," zegt De Bijenkorf. Er wordt al een tijdje hard gewerkt aan het winkelbeeld van het warenhuis. Zo wil de Bijenkorf dat de winkel een luxere uitstraling krijgt, in het kader van haar ‘premium experience’ strategie. Er is tevens nieuw decoratiemateriaal in de maak. De eerste fase van de verbouwing moet begin november klaar zijn, met de start van het nieuwe feestseizoen.

Hoewel het warenhuis zelf beweert dat het onderdeel is van de overgang naar een ‘luxe winkelbeeld’, erkent de Bijenkorf wel dat het zich bewust is van de gevoeligheden rond Zwarte Piet. "We volgen de discussie in de samenleving met belangstelling en respect. We zien uit naar een feestelijke viering van Sinterklaas, zoals we dit al generaties lang vieren met onze klanten, hun kinderen en families," zegt het warenhuis tegen de Telegraaf. Er waren sowieso al geen andere producten of materiaal met traditionele Pieten in de vestigingen van het warenhuis.

Adidas gaat schoenen in de winkel produceren

Sportmerk Adidas komt met een nieuw concept, waarbij de schoenen en kleding in de winkel geproduceerd worden. Het gaat hierbij om zogeheten ’store factories’, waarbij producten worden gemaakt die inspelen op de wens van de klant. Dat meldt het Duitse Handelsblatt.

Volgens Adidas is het nieuwe concept een nieuw ‘tijdperk in de sportbranche’. Binnen twee jaar moet het concept gerealiseerd zijn.

"De klant krijgt schoenen die zijn afgestemd op hun behoeften en passen perfect bij zijn voeten en beweging,” zegt Head of Global Operations Glenn Bennett van Adidas. Ook zal het niet bij schoenen blijven denkt hij; in de toekomst zal er ook kleding geproduceerd worden de winkel, op basis van de behoeften van de klant.

Vorig jaar lanceerde het sportmerk al een app voor mobiel en tablet waarmee de consument zelf sneakers kan ontwerpen. Via de website kunnen klanten al jaren zelf artikelen customizen.

Outfittery gaat ook whatsappen

Na Wehkamp en Omoda gaat ook Outfittery aan de slag met Whatsapp. Via de ‘WhatsApp Stylecheck’ kunnen klanten outfits bestellen en stijladvies vragen aan zeker honderd stijlexperts.

Klanten kunnen via Whatsapp foto’s van mooie outfits of gewenste stijlen opsturen naar de stijlexperts, die daarmee aan de slag gaan. Ook kunnen klanten foto's van zichzelf opsturen voor gratis advies over kleding.

"Mannen houden van technologie en efficiëntie. Steeds meer mannen gebruiken hun smartphones om te winkelen,” zegt oprichter Julia Bosch van Outfittery tegen de Duitse website One to One, “vooral ook voor een snelle en effectieve communicatie via messenger services.”

Het concept ontstond toen een stijlexpert van de shoppingservice aan een klant vroeg om een foto via Whatsapp te sturen, om hem van het juiste advies te voorzien. Eerder al lanceerde Wehkamp een whatsapp-concept met stijlexperts, en ook Omoda is aan een pilot met de applicatie begonnen.

Concept store Hutspot naar Utrecht

Op 1 november opent Hutspot voor het eerst een vestiging buiten Amsterdam. De concept store die drie jaar geleden van start ging als pop-up, heeft winkelruimte gevonden in Utrecht. Het gaat om de voormalige Douwe Egberts-winkel aan de Vinkenburgstraat. "Ons doel is te laten zien dat het concept ook elders dan in Amsterdam werkt," zegt mede-eigenaar Pieter Jongens in RetailNews.

Pieter Jongens zegt ook dat de vergunningsprocedure in Utrecht een stuk soepeler verliep dan in Amsterdam. Onderdeel van het winkelconcept is een horeca-afdeling, maar die leverde vorig jaar in de hoofdstad problemen op. Hutspot moest de keuken op last van de gemeente in de vestiging aan de Rozengracht sluiten. Bij de vestiging in de Van Woustraat ging de koffie corner dicht. Vervolgens opende Hutspot een café in een naastgelegen pand. In Utrecht moet de winkel wel twee aparte ingangen creëren, een voor de shop en een voor het horeca-deel.

Binnenkort organiseert de retailer een open dag in Utrecht om kennis te maken met lokale merken, kunstenaars en artiesten die tijdelijk gebruik kunnen maken van de winkelruimte.

Concept store Hutspot naar Utrecht
Action wil Franse La Halle winkels overnemen

Discountketen Action staat op het punt een aantal filialen van textielketen La Halle in Frankrijk over te nemen. La Halle verkeert in financiële problemen en moet fors bezuinigen. Daarom staat sluiting van een zestigtal winkels op het programma. Volgens het Franse FashionMag zijn naast Action ook C&A en het Franse Orchestra in de running om winkels over te nemen.

Het openen van nieuwe filialen en internationale expansie zijn voor Action dit jaar de speerpunten. Frankrijk en Duitsland staan daarbij bovenaan de lijst. In 2013 had Action nog maar 13 winkels in Frankrijk, eind 2014 waren dat er 52. Begin volgend jaar komt er bovendien een derde distributiecentrum op 50 kilometer van Parijs.

La Halle maakt deel uit van de Franse groep Vivarte, waar ook ketens als André, Kookaï, Naf Naf, Milelli, San Marina en Caroll toebehoren. In april van dit jaar maakte Vivarte bekend te moeten bezuinigen en dat daarbij ruim 1600 van de 17.000 arbeidsplaatsen in Frankrijk verloren gaan. La Halle wordt bij de reorganisatie het zwaarst getroffen. Van de 620 filialen in Frankrijk gaan er 174 dicht.

Dstrezzed The Luxury Vintage Co. presenteert zijn Fall/Winter collectie 2015. De collectie wordt gekarakteriseerd door zijn iconische kleding met een vintage touch. Van mooie wollen knits, tot twill parka’s en een jogging pantalon. De collectie is uniek in stijl, superieur in comfort en functionaliteit, onderbouwd met de hoogste vorm van kwaliteit.

Dstrezzed The Luxury Vintage Co. is ontstaan in 2010. Inmiddels is het uitgegroeid tot een totaalcollectie die verkocht wordt in 14 landen. In augustus 2014 heeft Dstrezzed haar eerste conceptstore ‘Magasin Dstrezzed’ geopend op de Kammenstraat 34 in Antwerpen. Naast dat hier de gehele collectie verkrijgbaar is kun je ook de totaalbeleving rondom het merk proeven.

Functionele, comfortabele kleding met een vintage look voor de ‘echte’ man. Dstrezzed The Luxury Vintage Co. wilt met zijn kleding de jongvolwassen man aanspreken (25+). Dstrezzed staat voor functionele, comfortabele kleding met een vintage touch. Kleding waarin de ‘echte’ man, zoals de naam al zegt, lekker kan Destressen. Daarnaast staat kwaliteit ook hoog in het vaandel, wat zich uit in luxueuze stoffen, onderscheidende bewerkingen, maar vooral de rijke uitstraling van het product.

Dapper chique & Casual Cool

De Fall/Winter 2015 collectie van Dstrezzed Luxury Vintage Co. bestaat uit jassen, colberts, gilets, De collectie wordt gekenmerkt door de 4 basiskleuren navy-blauw, army-groen, dark-brown en midnight-black, die ruim aangevuld worden met de accentkleuren ice-blue, old pink, rust en curry. Buiten de cleane en effen items wordt er ook gebruikt gemaakt van verschillende opdrukken met hemden, sweaters, t-shirts, broeken, tassen, sjaals en mutsen. tekst, camouflage-, bloemen- en andere all-over prints.

Dstrezzed The Luxury Vintage Co. Fall/Winter 2015 ligt per juli 2015 in de winkels.

De prijzen liggen tussen de 29,95 en 349,95 euro.

Bekijk de nieuwe collectie in de Dstrezzed webshop.

A fish named Fred webshop

Volgende week op 10 en 11 augustus zijn we met de A fish named Fred dames collectie aanwezig op de Euretco dames beurs Style & Dress.

Sinds enkele dagen is ons team van A fish named Fred ladies versterkt met Joni Groothuis die eerder haar sporen heeft verdiend bij Kiss & Tell en Amatør. Zij zal samen met Simone Smit het aantal retailers voor de dames collectie die momenteel bestaat uit originele blouses en jurkjes, verder uitbouwen. Momenteel zijn er voor de mannencollectie dik 120 Nederlandse klanten. Sinds de start in 2011 zwemt de vis over de hele wereld.. Momenteel in 17 landen.

Omdat de dames collectie van A fish named Fred in de afgelopen jaren als variant op de heren collectie erg goed werd verkocht is er besloten om hier sterker op in gezet en is Mirella de Bruin (Cum Laude afgestudeerd aan het Amsterdam Fashion Instituut) sinds een jaar werkzaam bij Transit om de collectie professioneler op te zetten en meer vorm te geven.

Momenteel bestaat de collectie uit 4 compacte kleur-groepen die bij elkaar 22 styles in blouses omvatten die passen bij de prints van de reversible jurkjes. Rob Schalker; Omdat we bij de mannen collectie begonnen zijn met het aanbieden van een grote variatie aan shirts willen we dezelfde weg bewandelen met de dames collectie. In de praktijk zijn er in de dames business maar weinig aanbieders die zich in leuke frisse dames blouses specialiseren. Er is in elke collectie wel een blouse te vinden maar een compleet op elkaar afgestemde range is niet ruim voorhanden.

Alle blouses zijn in Europa gemaakt en hebben een verkoopprijs van € 89,95 met een marge van 2,6. Naast de regular fit blouses, is er de boyfriend fit en een asymmetrische variant. De dames blouses gaan van maat 34 t/m 46. De kleur thema’s zijn opgedeeld in Bamboo Boost, Charcoal Sentiment, Blue Blast en White Ways.

Voor de prints hebben heeft het design team gebruik gemaakt van veel in eigen huis ontworpen en ontwikkelde thema’s. De uni kleuren maken een perfect match met de gebruikte prints die ook weer terug komen in de reversible jurkjes die winkelverkoop € 99,95 gaan kosten. Als materiaal is gekozen voor 100% katoen, 30% linnen / 70% katoen blend en voor oxford katoen. Uiteraard zijn er veel mooie kleine details zoals een grote variatie aan verschillend knopen per house en kleine leren labeltjes met de naam van het merk. De jurkjes zijn vervaardigd van een speciale scuba neoprene met 5% elasthan wat er voor zorgt dat het geheel er vrouwelijk en flatteus uit ziet.

Als decoratie is er behang voor in de winkel te bestellen en voor in de etalage zijn er grote kunststof viskoppen beschikbaar die over het hoofd van een bestaande mannequin gezet kunnen worden.

Nummer Simone Smit: 0681 296392
Nummer Joni Groothuis: 0646 016156

Koop alvast nieuwe collectie in de A fish named Fred webshop.