INTERVIEWEen platform bieden aan onafhankelijke ontwerpers, fotografen en andere creatievelingen die ontwikkelingen in slow fashion en de groeiende populariteit van niche labels volgen. Dat is het innovatieve concept van The Way of Living 24, oftewel TWOL24, een platform dat onlangs werd gelanceerd. […]

Off 5th, het retailconcept van het Amerikaanse luxewarenhuis Saks Fifth Avenue, lijkt het goed te doen in de Verenigde Staten. Nu moederbedrijf Hudson Bay´s Co (HBC) de overname van de Europese Galeria Holding bijna heeft afgerond, overweegt het bedrijf om uit te breiden naar Europa, schrijft Women´s […]

Het is de trend van dit najaar; steeds meer luxemerken zetten de stap naar e-commerce. En nu is Dior aan de beurt. Maar het Franse modehuis begint wel heel voorzichtig met een pop-up webstore voor schoenen, in samenwerking Bergdorf Goodman. "Er is geen e-commerce site in Noord-Amerika voor Dior," zei […]

Het Amsterdamse filiaal van mode- en lifestylemerk Sissy-Boy op de Utrechtsestraat gaat uitbreiden. Dat heeft het bedrijf bevestigd aan FashionUnited. De verbouwing gaat deels ten koste van de naastgelegen vestiging van American Apparel. Sissy-Boy is sinds gisteren gesloten, de verbouwing duurt iets […]

Pull & Bear, de modeketen die deel uitmaakt van modegroep Inditex, heeft zijn eerste fysieke winkel in Scandinavië geopend. De winkel bevindt zich in Stockholm, schrijft Modaes. Consumenten konden in Zweden tot voor kort alleen online winkelen bij Pull & Bear, maar nu kunnen klanten ook terecht in een […]

De Chinese e-tailer JD.com is een joint venture aangegaan met de Duitse Otto Group. Door de samenwerking hopen beide bedrijven de e-commerce tussen China en Europa te stimuleren, meldt de Otto Group. JD.com zal samenwerken met Zitra GmbH: een dochteronderneming van de Otto Group die gespecialiseerd […]

De Yoox Net-a-Porter Group gaat zijn multibrand websites Shoescribe.com en Thecorner.com sluiten. Vanaf het voorjaar van 2016 worden consumenten die Shoescribe en The Corner bezoeken automatisch doorgestuurd naar andere websites van de online luxeretailer. Dat heeft het bedrijf bekendgemaakt. De in […]

Wat vinden consumenten nu echt belangrijk wanneer zij iets online bestellen? Het is een vraag die veel e-tailers zich dagelijks stellen, vooral in een tijdperk waarin steeds meer wordt aangeschaft via het internet. Uit onderzoek dat Multiscope heeft uitgevoerd in opdracht van PostNL België is gebleken […]

De Amerikaanse kledingretailer Abercrombie & Fitch zet volgende week zijn eerste stap in de Zuid-Amerikaanse markt. Het merk opent eind dit jaar namelijk zijn eerste winkel in Mexico. Dat meldt Grupo Axo, het bedrijf dat de franchises zal leiden, in een persbericht. De winkel zal zich bevinden in het […]

Hema is dit jaar voor de achtste keer op rij gekozen tot het meest onmisbare merk van Nederland. De Nederlandse retailer liet hiermee bedrijven als Bol.com, Ikea en Kruidvat achter zich, blijkt uit het onderzoek van onderzoeksbureau Eurib. Hoewel Hema al sinds 2008 de lijst van onmisbare merken aanvoert, […]

Related Products

 

Gerelateerd

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN