Lastminute cadeautjes, overvolle winkels en veel klantenvragen. Met de kerstdagen voor de deur draaien de retailers overuren, maar de consument kiest steeds vaker voor een online aankoop. Hoe bieden offline winkeliers tegenwicht? Bij de publicaties van derde kwartaalcijfers lieten veel retailers het […]

Calvin Klein gaat de online aanwezigheid van het merk fors uitbreiden. Het Amerikaanse luxe- en denimlabel wil over twee jaar online in meer dan twintig landen actief zijn. Ten einde dat te bereiken lanceert Calvin Klein tussen nu en eind 2016 zes compleet nieuwe websites in Azië. Calvin Klein heeft […]

Een sanering in de winkelstraat is onvermijdelijk. Zowel de Rabobank als het ING Economisch Bureau zien dat de detailhandel overeind krabbelt. De economische omstandigheden verbeteren in 2015 en ondanks de sterke groei van online shoppen blijven fysieke winkels het belangrijkste verkoopkanaal. Toch […]

Modeketen Open32 heeft een deal gesloten met het bedrijf Afterpay, zodat consumenten die winkelen in de fysieke modezaak pas na een maand hoeven te betalen. Open32 wil deze service, omdat op internet achteraf betalen één van de populairste betaalmethodes is. Dat laat het bedrijf weten in een persbericht. […]

Het Italiaanse modemerk Stone Island gaat een eerste Nederlandse winkel openen in Nederland. De winkel zal in de lente van 2015 de deuren gaan openen in de Amsterdamse PC Hooftstraat. Via Linkedin wordt momenteel gezocht naar personeel voor de winkel. Stone Island is een premium sportmodemerk voor mannen. […]

Modewinkel Brothers Mode uit Zeist heeft een opheffingsuitverkoop aangekondigd. Eigenaren Nol en Nicole Hendriks laten op hun website weten te moeten stoppen als gevolg van de economische malaise. "Met pijn in het hart zijn wij genoodzaakt om deze beslissing te nemen. Ook bij ons is de crisis voelbaar […]

In de eerste drie kwartalen van 2014 hebben Nederlandse consumenten maar liefst 9,81 miljard euro besteed aan online aankopen. Dat komt neer op 17 procent van alle bestedingen binnen de totale markt. Dat blijkt uit de Thuiswinkel Markt Monitor, het onderzoek naar online consumentenbestedingen in Nederland. […]

Het Britse warenhuis Selfdriges heeft een nieuwe service gelanceerd: klanten die gebruik hebben gemaakt van de personal shopping service worden door een chauffeur thuis gebracht. Dat meldt Drapers. Het luxe warenhuis biedt personal shopper-klanten een ritje naar huis aan in een van de vijf Mini Coopers […]

De Franse ontwerpster Agnès B. wil een jonger publiek aanspreken en heeft daarom het winkelconcept van haar winkel aan de Rue Michelet in Parijs vernieuwd. Het nieuwe concept heeft de naam Chez b. gekregen. De 1100 vierkante meter grote winkel in het zesde arrondissement van Parijs is voor Agnès […]

Twintig jonge ondernemers hebben het afgelopen weekend een tijdelijke winkel geopend in het Utrechtse winkelcentrum Hoog Catharijne. Uit de twintig pop-up winkels werden vijf ondernemers verkozen tot winnaars van het weekend. De winkelopeningen waren onderdeel van het concept Werk in de Winkel van CZ […]

Gerelateerd

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN