- Bram Strijbos |
Volgende week gaat de webwinkel van H&M in Duitsland en Oostenrijk online. Na de eerste verkoopsite in Zweden (1998) kregen Finland en Denenmarken in 1999 een site. Nederland was het eerste niet-Scandinavische land waar de H&M producten via internet werden verkocht. Woordvoerster Elke Kieft: […]
- Rajesh Pant |
Het Nederlandse WE wordt zelden in een adem genoemd met Hennes & Mauritz en Zara, terwijl de modeketen in Nederland in de top 3 staat voor mannen en, net als die andere verticaal georganiseerde modeconcerns, iedere stap van ontwerp tot verkoop in eigen hand heeft. Natuurlijk is WE niet zo groot […]
- Bram Strijbos |
Het gaat goed met schoenenwinkel Van Haren. Na de reorganisatie tussen 1995 en 2000 waarbij 60 winkels gesloten werden zit de schoenenwinkel weer in de lift. De omzet is in 2005 met 11 procent toegenomen en het vertrouwen in het bedrijf is groot. Daarnaast is uit recent onderzoek van Goede Waar & Co […]
- FashionUnited |
Bestseller neemt jaarlijks 16 trainees aan uit Azië, het Midden Oosten, Canada en Europa en biedt hun een tweejarige opleiding binnen het bedrijf. Op 1 oktober 1995 werd Bestseller Wholesale Benelux opgericht en die datum markeert de entree van de Deense kledingketen in ons land. In 2005 viert het bedrijf […]
- Rajesh Pant |
H&M is de hamburger van de mode: snel, goedkoop en af en toe best lekker Rolf Snoeren: "Mode komt in tijdnood, het gaat veel te snel" Het begrip fast fashion is pas een paar jaar ingeburgerd. De term wordt geplakt op modebedrijven die van snelheid hun expertise hebben gemaakt. Bedrijven die soms […]
- Bram Strijbos |
Bedrijfskleding wordt het meest gedragen in de zorg. Twintig procent van de mensen die in deze sector werkzaam is, draagt speciale tenues. De detailhandel is met 16 procent de tweede grootste groep van bedrijfskledingdragers. Dat blijkt uit onderzoek dat Modint heeft laten doen door onderzoeksbureau […]
- Bram Strijbos |
Speciaalzaken voor lingerie en ondergoed (Livera en Hunkemoller) zien de concurrentie groeien. Het aantal afzetkanalen van lingerie is namelijk fors toegenomen. Warenhuizen (de Bijenkorf en Vroom & Dreesman) en postorderbedrijven verkopen al langer lingerie en sinds kort zijn daar webwinkels, supermarkten […]
- Wendela van den Broek |
Claudia Sträter is in de loop der jaren een begrip geworden in Nederland. Het merk staat voor tijdloze stijl, kwaliteit en comfort. Het is geen eendagsvlieg, maar een duurzaam label dat gedurende ruim dertig jaar een aanzienlijk klantenbestand heeft opgebouwd, zowel in Nederland als in het buitenland. […]
- Bram Strijbos |
We staan er bij een bezoek aan een vakbeurs eigenlijk niet meer bij stil. Het aanbod aan internationale modemerken wordt steeds groter en de mogelijkheid om mode uit Argentinië, Japan of Australië in de eigen zaak aan te bieden, wordt logistiek gezien steeds gemakkelijker. Ook mode uit eigen land, komt […]