• Home
  • Nieuws
  • Retail
  • Uniqlo in de media: 5x krantenkoppen

Uniqlo in de media: 5x krantenkoppen

Door Esmee Blaazer

bezig met laden...

Scroll down to read more

Deze week is het zo ver. Uniqlo arriveert in Nederland. De Japanse keten opent vrijdag 28 september om 10.00 uur de deuren van de Amsterdamse flagshipstore voor het publiek. FashionUnited selecteerde een aantal lezenswaardige Uniqlo artikelen.

FashionUnited woont de persopening van Uniqlo Amsterdam op donderdag 27 september bij om verslag uit te brengen. FashionUnited.FR gaat dinsdag 25 september naar de Uniqlo LifeWear Day in. Parijs Meldt u aan voor de FashionUnited nieuwsbrief om automatisch op de hoogte te blijven.

Het best bewaarde geheim voor betaalbare basics: waarom is Uniqlo zo succesvol?

Waar in betaalbare ketens als H&M, Primark en Zara de basics vaak bijzaak zijn, doet Uniqlo (bijna) niets anders dan eenvoudige kledingstukken verkopen. ‘Uniqlo vertolkt de bekendste bijrol in de modewereld’, schreef de Japanse modeblogger Dale eens. Je zou ook kunnen zeggen: het is het best bewaarde geheim voor betaalbare basics.

Lees meer: Volkskrant / Lisa Koetsenruijter, 18 september 2018

Duurzaam entree van een Japans merk

Met de campagne To A New Everyday wil de winkelketen zeven lokale helden die iets goeds of vooruitstrevends doen voor de stad in het zonnetje zetten, en ook echt iets voor hen betekenen. Marius Smit van Plastic Whale is er een van. Binnenkort vaart er een Uniqloboot door de grachten, gemaakt van opgevist plastic.

Lees meer: Het Parool / Fiona Hering, 16 september 2018

Reportage - Opening Antwerpen cruciale stap voor Uniqlo Europa

Takao Kuwahara, COO Uniqlo Europa, noemt de opening in Antwerpen bijzonder. Hoewel de meeste groei momenteel in China wordt geboekt, is Europa volgens de Japanse topman een cruciale markt. Uniqlo heeft in Europa een harde leerschool achter de rug. “Een leerschool van bijna 10 jaar,” zegt Kuwahara lachend, in een één-op-één gesprek met FashionUnited.

Lees meer: FashionUnited / Esmerij van Loon, 1 oktober 2015

Achtergrond - Zal Fast Retailing de grote doelstelling voor 2020 behalen?

Fast Retailing streeft naar werelddominantie. Dat Uniqlo wel de Zara van Japan wordt genoemd, slaat dan ook meer op de tomeloze expansiezucht van het concern dan op de kleding. CEO Tadashi Yanai zei in 2011 dat Fast Retailing ernaar streeft in 2020 met een omzet van ongeveer 5 biljoen yen (37,8 miljard euro) het grootste modebedrijf ter wereld te zijn. Hoe haalbaar is het doel van Fast Retailing? Een analyse.

Lees meer: FashionUnited Business Intelligence / Vivian Hendriksz, 28 oktober 2015

Tijdlijn - Alles wat u moet weten over Uniqlo

De intrede in Nederland betekent voor Uniqlo naar eigen zeggen de volgende stap in de schaalvergroting in de Benelux. Wilt u meer weten over het het 34-jaar oude bedrijf, dat tot de grootste fast fashion retailers ter wereld behoort? Alles over de historie, groei en ontwikkeling van Uniqlo in de tijdlijn.

Lees meer: FashionUnited, 14 februari 2018

En als bonus: Clash of the Fashion Titans: Gap Inc vs Fast Retailing (in het Engels)

Het derde deel van de serie 'Clash of the Fashion Titans' waarin FashionUnited de belangrijkste moderetailers ter wereld vergelijkt. Gap versus Fast Retailing.

Lees meer: FashionUnited.UK / Vivian Hendriksz, 28 januari 2014

Fast Retailing
Uniqlo