• Home
  • Nieuws
  • Retail
  • Zalando wil winkelervaring verbeteren met hulp startups

Zalando wil winkelervaring verbeteren met hulp startups

Door Caitlyn Terra

bezig met laden...

Scroll down to read more

Zalando zoekt de hulp van start up’s om de winkelervaring van klanten te verbeteren, zo meldt het bedrijf in een persbericht. De e-tailer heeft hiervoor een nieuw programma in het bedrijf opgericht, genaamd ‘Build’.

“Zalando is op zoek naar startups die oplossingen aanbieden om de winkelervaring van de klant te personaliseren. Dit houdt oplossing in op het gebied van sizing & fit, styles & outfits of inspirational content,” aldus Zalando.

“Een betere klantervaring ontwikkelen betekent een meer inspirerende en gepersonaliseerde mode-ervaring bieden,” zegt Marc Lamik, Head of Partnerships bij Zalando. “We zijn blij dat onze eerste partner aan boord is en kijken uit naar verdere succesvolle samenwerkingen.” Lamik voegt daar aan toe: “Startups profiteren van onze reikwijdte, terwijl de samenwerking met startups ons de kans geeft om nieuwe producten en diensten veel sneller toe te passen en nieuwe dingen te proberen.”

De eerste partner van het programma is de Israelische startup Bllush. De startup koppelt afbeeldingen van influencers met de webwinkel - de Zalando Fashion Store. Alle afbeeldingen zijn shoppable. De functie wordt op dit moment getest in de sportcategorie van de Duitse Fashion Store.

Zalando