• Home
  • Press
  • Mode
  • De nieuwe UNIQLO en JW ANDERSON herfst/winter 2019 collectie is vanaf 17 oktober verkrijgbaar in Nederland

De nieuwe UNIQLO en JW ANDERSON herfst/winter 2019 collectie is vanaf 17 oktober verkrijgbaar in Nederland

PRESS RELEASE
Door Press Club

bezig met laden...

Scroll down to read more

Mode

3 oktober, Amsterdam - UNIQLO, de Japanse internationale retailer, kondigt vandaag de lancering van de UNIQLO en JW ANDERSON Fall/Winter 2019 collectie aan; een samenwerking met het Londense fashionmerk JW ANDERSON. Het thema voor dit seizoen is de Great British Outdoors, geïnspireerd door de stad St. Ives in de kustplaats Cornwall, Engeland, wat bekend staat om zijn naadloze mix van kunst en natuur. Deze nieuwe LifeWear collectie combineert traditionele Britse elementen met de moderne ontwerpen van JW ANDERSON.

Jonathan Anderson zei over de lancering van de nieuwe collectie: “Zoals alle seizoenen die ik met UNIQLO heb gedaan, is het altijd interessant om de collectie te zien evolueren door de ontmoetingen met de teams en te zien hoe dit een samensmelting van LifeWear en JW ANDERSON wordt. Ik vond het idee van ‘pops of color’ leuk om de traditionele Britse patronen en kleuren een beetje hedendaagser aan te laten voelen. Contrasterende kleuren en tartan zijn erg aanwezig.”

Een moderne update van klassieke Britse patronen
Traditionele Britse patronen uit de jeugd van de ontwerper, zoals tartans en warme Scandinavische ontwerpen, worden gebruikt als de belangrijkste patronen voor een reeks items, van bovenkleding en rokken tot binnenkleding en accessoires. Patronen met een klassiek gevoel zijn versierd met randen en franjes om het speelse kenmerk van het merk JW ANDERSON te creëren.

Omkeerbare ontwerpen bieden een twist met accentkleuren
Het vierde seizoen in deze samenwerking omvat opnieuw de omkeerbare items die een samenwerkingsstandaard zijn geworden. Nieuw dit seizoen zijn de donsjacks en jassen met spatten van levendig geel en groen over een aardachtige basis. Donsjacks voor zowel mannen als vrouwen hebben neutrale, klassieke tinten aan de buitenkant en een contrasterende kleur aan de binnenkant, wat zorgt voor frisse variatie in over het algemeen zware winteroutfits. Dit zijn enkele favoriete items van Jonathan.

Fusie van de functionaliteit van UNIQLO en het innovatieve ontwerp van JW ANDERSON
De HEATTECH Warm Easy Pants zijn gevoerd met HEATTECH fleece, met buitengewoon praktische functies, waaronder een riem die gemakkelijk met één hand kan worden aangepast en zijzakken geaccentueerd met kleurrijke koorden. Dames AIRism leggings en T-shirts met halve rits bieden functionaliteit om comfort te behouden, zelfs in de winter, met opvallende driekleurige ontwerpen die edgy accenten geven aan traditionele collectie-items.

Over UNIQLO en JW ANDERSON
De lijn is ontwikkeld met het thema ‘Britse klassiekers’ in gedachte. Ontworpen voor het leven van vandaag. “Dit LifeWear-aanbod combineert de innovatieve ontwerpen die JW ANDERSON met de traditionele kleding van Groot-Brittannië combineert met UNIQLO’s toewijding aan pasvorm, materialen en functionaliteit.

Over JW ANDERSON
De Noord-Ierse ontwerper Jonathan Anderson richtte in 2008 JW ANDERSON op. In eerste instantie bestond de collectie uit een uitgebreid aanbod accessoires, maar al snel trok het label de aandacht en was het in staat om te showen tijdens London Fashion Week in 2008. Het succes van deze debuut collectie leverde zowel kritische lof als commercieel succes op voor Anderson, wiens label nu wordt beschouwd als een van de meest innovatieve en vooruitstrevende merken in Londen.

Foto: Scott Trindle

JW ANDERSON is uitgegroeid tot een internationaal bekend en bekroond merk dat deze onderscheidingen ontving:
2012 British Fashion Awards for Emerging Talent, Ready-to-Wear
2013 The New Establishment Award
2014 Menswear Designer of the Year
2015 British Fashion Awards for Menswear and Womenswear Designer of the Year
2017 British Fashion Awards for Womenswear Designer of the Year

Over UNIQLO LifeWear

De LifeWear-kledingstukken van UNIQLO zijn gebaseerd op Japanse waarden als eenvoud, kwaliteit en duurzaamheid. Ze zijn ontworpen in en voor een hedendaagse look en met zo'n moderne elegantie dat ze de bouwstenen vormen van ieders individuele stijl. Een perfect hemd dat altijd perfecter wordt gemaakt. De meest doordachte en moderne details, verscholen in het meest eenvoudige ontwerp. De beste pasvorm en stoffen, voor iedereen betaalbaar en toegankelijk. LifeWear zijn kledingstukken die voortdurend worden verbeterd om meer warmte te geven, lichter aan te voelen, er beter uit te zien en meer comfort te bieden aan iedereen die ze draagt.

Over UNIQLO en Fast Retailing

UNIQLO is een merk van Fast Retailing Co., Ltd., de toonaangevende wereldwijde Japanse retail holding met een internationaal hofdkantoor in Tokyo, Japan. UNIQLO is de grootste van de zes merken die vallen onder de Fast Retailing Group. Deze zijn: Comptoir des Cotonniers, GU, J Brand, Princesse tam.tam, en Theory. Met een wereldwijde omzet van ca. 2,13 biljoen yen voor het boekjaar tot 31 augustus 2018 (19,17 miljard dollar, berekend in yen volgens de wisselkoers van eind augustus 2018, waarbij 1 dollar = 111,1 yen), is Fast Retailing een van 's werelds grootste retail kledingbedrijven. In het kader van zijn continue inspanningen om zich te positioneren als een echt internationaal merk, opent UNIQLO grootschalige winkels in een aantal van 's werelds belangrijkste steden en locaties. Vandaag telt UNIQLO zo'n 2.000 winkels in 21 markten, waaronder Japan, Australië, België, Canada, China, Frankrijk, Duitsland, Hongkong, Indonesië, Maleisië, de Filippijnen, Rusland, Singapore, Zuid-Korea, Spanje, Taiwan, Thailand, het Verenigd Koninkrijk, de VS, Zweden en Nederland. Daarnaast werd in september 2010 "Grameen UNIQLO" opgericht, een sociale vestiging in Bangladesh die momenteel verschillende Grameen UNIQLO-winkels in Dhaka beheert.

Gedreven vanuit een engagement om kleding, conventionele opvattingen en de wereld te veranderen, streeft Fast Retailing ernaar om kleding met nieuwe en unieke waarden te ontwerpen en zo het leven van iedereen, overal ter wereld te verrijken. Meer informatie over UNIQLO en Fast Retailing vindt u op www.uniqlo.com en www.fastretailing.com.

JW Anderson
Press Club
Press Release
Uniqlo