• Home
  • Press
  • Mode
  • SWILDENS & P YRENEX LANCEREN NIEUWE VERSIE VAN HUN POPULAIRE DOUDOUNE

SWILDENS & P YRENEX LANCEREN NIEUWE VERSIE VAN HUN POPULAIRE DOUDOUNE

PRESS RELEASE
Door Press Club

bezig met laden...

Scroll down to read more

Na het grote succes van hun verassende interpretatie van de doudoune vorige winter zetten Swildens en Pyrenex hun samenwerking nu voort met een omkeerbare versie van deoversized puffer jack voor vrouwen. De doudoune is doorheen de jaren uitgegroeid tot een vaste waarde in de Franse modecultuur. Dat er geen Nederlandse term van het woord doudoune bestaat, illustreert hoe sterk dit kledingstuk met de Franse - of Zuid-Europese - cultuur verbonden is. De ‘Moncler’ of 'Millet' jas maakt er deel uit van eenieders wintergarderobe.

De oversized, vrouwelijke versie van de doudoune vormt de uitgelezen keuze om ijskoude Parijse winterdagen in stijl te trotseren. De veelzijdigheid van deze anorak uit zich onder meer in de peau de pêche feel, die tegelijk waterafstotend is. De afneembare kap zorgt ervoor dat de doudoune zowel casual als elegant kan worden gedragen.

Om hun collab te bezegelen, ontwierpen Swildens & Pyrenex een specifiek logo dat geïnspireerd is op de iconische Pyrenex-viltbadge, die sinds 1968 de handtekening van Pyrenex vormt.

De puffer jack is verkrijgbaar in 2 maten (1 en 2) in de kleuren zwart-geel en kaki-rood. Voor de vulling kozen beide labels voor eendendons uit de Pyreneeën, samengesteld uit 90% dons en 10% veren met een zwelvermogen van 11,5 liter. De jas kost 390 euro en is vanaf 15 oktober verkrijgbaar in de verkooppunten van Swildens en Pyrenex.

Swildens wordt verkocht bij onder meer Cheep (Brussel), Vert Chasseur (Ukkel), Dressing Room (Ukkel), L'Une et l'Autre (Antwerpen-Edegem), Simply Blue (Schilde), Par Terre (Sint-Martens-Latem), …

O V E R J U L I E T T E S W I L D E N S

Juliette Swildens, het gezicht achter Swildens kreeg mode met de paplepel ingegeven. Ze werd geboren in een creatieve familie met onder meer multimerkenboetiek Merci, parfummerk A. Goutal en de labels Bonpoint en Bonton op zijn conto. Haar moeder en tante zijn de bezielers achter het premium kinderlabel Bonpoint. Van kleins af aan stond ze model voor Bonpoint en werd ze ondergedompeld in de modewereld. In 2006 zette Juliette de stap naar een eigen collectie, samen met haar man. In 2011 voegde ze daar, op vraag van haar familie, de lijn Swildens Teen aan toe, die mikt op meisjes van tien tot zestien. Naast haar eigen collecties, rijgt de Française ook elk seizoen opnieuw inspirerende collabs aaneen. Zo werkte Juliette Swildens onder meer samen met brillenlabel Gipsy Caravan, tapijtfabrikant Toulemonde Bochart, decoratrice Sarah Lavoine, illustratrice Delphine Couly en modelabel Bensimon. Intussen telt Swildens vier flagship boutiques, waarvan drie in Parijs en een in Lyon. De Française groeide op in Parijs maar haar Zuid-Franse roots domineren elke collectie. Elke collectie telt steevast androgyne key pieces zoals een casual salopette en oversized mannenblazer. Juliette Swildens combineert als geen ander tomboy chic en Parijse elegantie met (Indiase) vintagetoetsen.