• Home
  • Press
  • Mode
  • Winnie Harlow ontwerp collectie voor Steve Madden

Winnie Harlow ontwerp collectie voor Steve Madden

PRESS RELEASE
Door Press Club

bezig met laden...

Scroll down to read more

Mode

Een collectie voor dag en avond voor de zelfverzekerde moderne vrouw

Footwear powerhouse Steve Madden gaat een samenwerking aan met internationaal supermodel en activiste Winnie Harlow voor een capsule collectie voor winter 2019. De collectie, bestaande uit 19 unieke exemplaren, is alles wat een zelfverzekerde, trendy vrouw nodig heeft in haar garderobe. De opvallende kleuren en prints, interessante structuren en fierce silhouetten sluiten naadloos aan bij zowel het internationaal gerenommeerde supermodel als het iconische Amerikaanse schoenenmerk.

Het ontwerpproces van Winnie

De capsule collectie bestaat uit modellen voor de dag en de avond, inclusief vrouwelijke pumps en sandalen met stiletto hakken. Ook zit een groot assortiment laarzen in de collectie. Van over-the-knee, tot western- en militair geïnspireerde laarzen. Het diverse assortiment zorgt er voor dat er voor iedereen iets bij zit in de Winnie Harlow x Steve Madden collectie. Alhoewel het Canadese supermodel een behoorlijk indrukwekkend portfolio heeft als het gaat om samenwerkingen met bekende merken, gaf deze samenwerking Winnie voor het eerst de mogelijkheid om in het volledige productieproces te worden meegenomen. Van het kiezen van de materialen tot het bepalen van de stijlen, vormen, ontwerpen en het tekenen van de schoen. De hechte samenwerking resulteerde in een collectie die zowel Winnie's persoonlijke stijl als de esthetiek van Steve Madden vertegenwoordigd. Niet alleen Winnie's kenmerkende stijl is terug te zien in de onderwerpen, ook is elke stijl vernoemd naar invloedrijke personen in haar leven, zoals haar moeder en zus.

'Winnie distinct and unique, from her looks to her personality,' Steve mentioned. 'We wanted this collection to speak to her bold persona while capturing our signature audience with the latest and most coveted trends. By using vibrant prints and crisp leathers, we feel we have successfully embodied that spirit.'

De Winnie Harlow x Steve Madden capsule collectie is vanaf 1 november beschikbaar op www.stevemadden.eu en via geselecteerde verkooppunten.

OVER STEVE MADDEN


The American dream

In 1990 richtte designer Steve Madden zijn gelijknamige, iconische merk op. Met een kleine investering, van slechts 1100 dollar, begon hij aan zijn American dream, door zijn ontwerpen vanuit de achterbak van een auto te verkopen. Wie had gedacht dat dit zo’n succes zou worden? Tegenwoordig heeft Steve Madden miljoenen klanten, verspreid over meer dan 80 landen wereldwijd. Hoe verschillend ze allemaal ook zijn, ze hebben allemaal één ding gemeen: hun oneindige liefde voor unieke shoe candy. Momenteel is er een documentaire over Steve Madden op Netflix: MADDMAN: The Steve Madden Story https://www.netflix.com/nl-en/title/80197301

Steve Madden wordt 24/7 geïnspireerd door fashionlovers in de drukke straten van wereldsteden. Zoals Steve altijd zegt: “The pavements are my runway”. New York is daarom de perfecte thuisbasis van het merk. Hier wordt het designteam, waaronder Steve zelf, constant geïnspireerd door nieuwe trends, rock & roll vibes uit de muziekwereld en urban touches.

Press Club
Press Release
Steve Madden