Coef Men, de mannenmode retailer uit Arnhem en Nijmegen, breidt uit. Het concept reist naar Utrecht en Leiden begin 2020, zo meldt het bedrijf in een persbericht. Coef Men vestigt zich aan de Oudegra

De detailhandel heeft een plus van 3,1 procent bereikt in mei, zo meldt het CBS. Waar de detailhandel in zijn geheel positieve cijfers laat zien, geldt dit niet voor kleding en schoen- en lederwaren

Londen - ‘Experiential retailing’, ofwel ervaringsgerichte retail, is een term die marketeers gebruiken wanneer bedrijven speciale in-store ervaringen creëren om het winkelend publie

Wie ooit naar een trendseminar is geweest, of überhaupt een seminar van enige soort, weet dat veel informatie wordt gedeeld tijdens dit soort evenementen. Dit was ook het geval tijdens de trendd

Virtual reality, een spy-bril of NFC-tags. Als retailer ontkom je tegenwoordig bijna niet meer aan technologie in de winkel. Maar detaillisten en winkelmedewerkers moeten nog wel een beetje gepusht w

Een winkel is en blijft een visitekaartje voor een merk of een retailer. Wie nog een fysieke winkel heeft zet vaak vol in op sfeer en ervaring, want de shopper van nu is op zoek naar een prettige om

Expansie is wat de klok slaat bij Hunkemöller. De lingerieketen heeft de eerste Chinese winkel geopend, zo meldt het merk in een persbericht, maar daar blijft het niet bij. De komende jaren sta

Om het Nederlandse winkelaanbod weer naar een gezond niveau te tillen, zou een kwart aan de voorraad onttrokken moeten worden, zo meldt het CBRE in het Retailrapport 2019. Het CBRE is van mening dat

Het internationale (in)koopgedrag van consumenten en retailers kan Europese merkfabrikanten tot 20 procent omzetverlies kosten. Dat is een van de bevindingen uit een onderzoek van strategisch adviesb

Je hoort het steeds vaker: een winkel die een hele community van fans achter zich heeft verzameld. Winkels zijn niet alleen meer een transactie plek, maar draaien steeds meer om ‘experience&rsq

Hoe ziet de retail er in 2030 uit? Dat is de vraag die in veel onderzoeken wordt gesteld, maar hoe zien consumenten winkels en e-commerce eigenlijk? ‘City of 2030’ van Cite Research duikt

Candiani Denim, denim producent, heeft een eigen winkel geopend, zo meldt het bedrijf in een persbericht. De winkel is gevestigd aan de Piazza Mentana in Milaan. Het Italiaanse Candiani produceert on

De afgelopen weken kwamen meerdere retail- en modemerken in het nieuws door hun – dreigende - faillissementen. En daarmee ook de retailexperts met hun analyses. Hét buzzwoord dat hierin

Fred de la Bretoniere, CoolCat, Sissy-Boy, Zoe Karssen: het is maar een kleine greep van faillissementen uit de modesector de afgelopen maanden. Als we het nieuwe rapport van ABN Amro mogen geloven z

The 2019 edition of World Retail Congress will be held on 14-16 May 2019 in Amsterdam, focusing on the key theme “High Velocity Retail”. The event will feature more than 170 speakers pres

De horeca is tegenwoordig de grootste concurrent van de winkel, als je bekijkt waar de moderne consument -de consumens- zijn tijd, geld en aandacht aan besteedt. Volgens het CBS behaalde de horeca in

Het aantal bedrijven dat zich in maart 2019 failliet verklaarde, is volgens het CBS toegenomen. Het gaat om 23 faillietverklaringen meer dan de maand ervoor. In januari en februari nam het aantal fai

München - In deze tijd van digitalisering is voor fysieke winkels een nieuwe rol weggelegd: winkelervaring wordt de kern van hun raison d'être. Wat betekent dit voor de inrichting van wink

Regelmatig een gek plan uitwerken, het is inmiddels een traditie geworden bij het ondernemersduo Arjan Kaan en Marco Ouwerkerk. In de branche respectievelijk bekend van Soopl Fashion Trolley en Hans

Fabienne Chapot heeft uitgebreid in Nederland. Het merk opende in Haarlem en Maastricht de deuren, de tweede en derde winkel in Nederland. Afgelopen jaar opende het al de eerste winkel over de grens