Je hoort het steeds vaker: een winkel die een hele community van fans achter zich heeft verzameld. Winkels zijn niet alleen meer een transactie plek, maar draaien steeds meer om ‘experience&rsq

Hoe ziet de retail er in 2030 uit? Dat is de vraag die in veel onderzoeken wordt gesteld, maar hoe zien consumenten winkels en e-commerce eigenlijk? ‘City of 2030’ van Cite Research duikt

Candiani Denim, denim producent, heeft een eigen winkel geopend, zo meldt het bedrijf in een persbericht. De winkel is gevestigd aan de Piazza Mentana in Milaan. Het Italiaanse Candiani produceert on

De afgelopen weken kwamen meerdere retail- en modemerken in het nieuws door hun – dreigende - faillissementen. En daarmee ook de retailexperts met hun analyses. Hét buzzwoord dat hierin

Fred de la Bretoniere, CoolCat, Sissy-Boy, Zoe Karssen: het is maar een kleine greep van faillissementen uit de modesector de afgelopen maanden. Als we het nieuwe rapport van ABN Amro mogen geloven z

The 2019 edition of World Retail Congress will be held on 14-16 May 2019 in Amsterdam, focusing on the key theme “High Velocity Retail”. The event will feature more than 170 speakers pres

De horeca is tegenwoordig de grootste concurrent van de winkel, als je bekijkt waar de moderne consument -de consumens- zijn tijd, geld en aandacht aan besteedt. Volgens het CBS behaalde de horeca in

Het aantal bedrijven dat zich in maart 2019 failliet verklaarde, is volgens het CBS toegenomen. Het gaat om 23 faillietverklaringen meer dan de maand ervoor. In januari en februari nam het aantal fai

München - In deze tijd van digitalisering is voor fysieke winkels een nieuwe rol weggelegd: winkelervaring wordt de kern van hun raison d'être. Wat betekent dit voor de inrichting van wink

Regelmatig een gek plan uitwerken, het is inmiddels een traditie geworden bij het ondernemersduo Arjan Kaan en Marco Ouwerkerk. In de branche respectievelijk bekend van Soopl Fashion Trolley en Hans

Fabienne Chapot heeft uitgebreid in Nederland. Het merk opende in Haarlem en Maastricht de deuren, de tweede en derde winkel in Nederland. Afgelopen jaar opende het al de eerste winkel over de grens

De afgelopen twintig jaar is er zoveel veranderd in retail dat een voorspelling voor de komende twee decennia bijna onmogelijk lijkt, maar dat is precies wat Euromonitor doet in zijn nieuwe rapport o

Bijna zestig procent van de retail- en hotelondernemers maakt zich zorgen over de macht van online platforms, zo blijkt uit onderzoek van Shopping Tomorrow. Het onderzoek is uitgevoerd door de Hogesc

New York - 2019 is het jaar waarin retail verandert als je het TheCurrent Global vraagt. “De consument heeft een sterke behoefte aan de evolutie van retail, en hij wil dat retailers hem dit ge

Het nieuwe jaar was nauwelijks begonnen of we werden al geconfronteerd met het nieuws over de staat van de Nederlandse winkelstraat. In grote delen van het land nemen de winkelhuren een duikvlucht.

Het zal je vast niet zijn ontgaan dat in het huidige winkellandschap een drastische verandering gaande is. Deze raakt niet alleen de retail, maar de gehele consumentenindustrie – horeca, transp

FASHION CLOUD is onlangs gefuseerd met het Nederlandse bedrijf Nyon (bekend van OrderWriter en FashionExchange).. Daarmee heeft FASHION CLOUD een grote stap gezet om zijn doel te bereiken: een alles-

In bijna 70 procent van alle gemeenten is het mogelijk voor retailers om de deuren op zondag te openen, zo bleek eerder dit jaar aan de hand van onderzoek van Detailhandel Nederland. Dat de mogelijkh

Deze zomer is het tien jaar geleden dat de economische crisis de Nederlandse modebranche trof. In hetzelfde tijdsbestek heeft e-commerce een vlucht genomen en is het winkellandschap totaal verander

Voor ondernemers binnen de mode-en retailwereld is het een terugkerend topic: storytelling. Want hoe profileert een merk of winkel zich op een manier die past bij de identiteit? Hoe wordt diezelfde i