De tweedehands kledingmarkt wordt steeds belangrijker. Resale platforms zoals United Wardrobe en in Amerika The RealReal schieten uit de grond. Logisch, want consumenten zoeken steeds vaker naar een

Het zou zomaar een muziekclip kunnen zijn. In de openingsfilm van de tentoonstelling ‘Street Dreams: How Hiphop took over Fashion’ in de Kunsthal is de stoep de catwalk. Daar voltrekt zic

Hypebeast, de online-publicatie die zich concentreert op streetwear, en PricewaterhouseCoopers (PwC) hebben de krachten gebundeld in een rapport dat een uitgebreid overzicht biedt van de streetwear-m

From the eye catching logo, to limited product releases, and artist collaborations, Supreme has transitioned from small skateboarding store in New York to a $1 billion dollar streetwear company over

The founder of the online streetwear resale marketplace explained how brands that leverage scarcity as their business model become valuable assets on the secondary market at BoF’s VOICES. Sou

Blue Sunday zal op 7 juli het debuut maken. De nieuwe vakbeurs van de organisator van kindermodebeurs Sunday School zal zich focussen op casual denim, streetwear en sportswear, zo vertelt Rob de Vos

Krakatau is bezig met een opmars binnen Nederland. Het Russische merk met het hart in St. Petersburg is sinds de introductie in 2015 elk jaar rond de 300 procent gegroeid in ons land. Het merk maakte

De januari-editie van modebeurs White Man and Woman, welke plaatsvond in Milaan, trok dit jaar meer internationale inkopers dan de vorige editie. Er kwamen drie procent meer buitenlandse kopers naar

Terwijl streetwear en high fashion in het verleden nog werden gezien als twee uitersten binnen het modespectrum, lijken de twee elkaar tegenwoordig steeds vaker te vinden. Steeds meer luxe modemerken

Conceptstores zijn niet meer weg te denken uit de modewereld. Winkels, die producten, interieur en sfeer aanpassen aan een bepaalde lifestyle, schieten door branchevervaging momenteel als paddestoel

Waarom zou je kleding in een koelvitrine stoppen? "Ja, dat is de primaire reactie van mensen op het concept," lacht Dirk Schouten. Dick Admiraal, CEO van streetwearmodeketen Go Britain vroeg zich af