Onze digitale samenleving beïnvloedt ons hele leven, is trendwatcher Jan Agelink van mening. En zo ook hoe we mode maken, zien en consumeren. Gameficatie en de invloed op mode is dan ook het ond

De afgelopen twintig jaar is er zoveel veranderd in retail dat een voorspelling voor de komende twee decennia bijna onmogelijk lijkt, maar dat is precies wat Euromonitor doet in zijn nieuwe rapport o

De retail is onderhevig aan constante veranderingen. Zo blijkt ook uit het rapport Retail richting 2030: Retail Rules van INretail. Zo beschrijft het onderzoek de verandering in het bestelproces, de

Antwerpen - Wie technologie zegt, zegt voortaan ook Antwerpen. Want afgelopen weekend vond voor de allereerste keer SuperNova plaats, het festival van de toekomst rond de technologie van morgen. Ook

Nu consumenten steeds veeleisender worden, zullen stenen winkels diep moeten nadenken over de rol die zij willen spelen in de toekomst. Dat is de conclusie van een studie, uitgevoerd door Axis Commun

Farfetch staat al een tijd op de radar in de modewereld, maar het platform is niet direct mijn eerste keus om te winkelen. Wat mij vooral tegenhield? De prijsverschillen van retailers en markten. Een

Volgens online medium Quart zijn er steeds meer merken die de 'un-store' omarmen, wat inhoudt dat op de retaillocatie geen voorraad van producten wordt aangehouden. Deze winkels distantiëren zic

Amerikaanse ontwerpers werd voor dit filmpje uit de jaren 30 gevraagd hun visie te geven op de mode van het jaar 2000. Opvallend: de voorloper van de puntbeha die Jean Paul Gaultier begin jaren 90 la