• Home
  • V1
  • Columns
  • 42 procent van online aankopen gaat mis

42 procent van online aankopen gaat mis

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more

Hoewel Nederlanders frequent een online aankoop doen, zijn er vaak problemen bij de aanschaf van een artikel via

internet. Bij 42 procent van de online consumenten gaat er iets mis. Dat blijkt uit een onderzoek met 1735 respondenten van onderzoeksbureau Panelwizard, in opdracht van International Cards Services.

95 procent van de Nederlanders koopt regelmatig online, maar bijna de helft van de online consumenten heeft problemen bij de aankoop. De meest gehoorde klacht is dat het niet op tijd is geleverd, daar heeft 20 procent van de ondervraagden last van. Daarnaast heeft 12 procent van de consumenten te maken met een fraudeur die geen producten leverde na betaling. Vooral mannen kopen online; 63 procent van de ondervraagde mannen doet online een aankoop, tegenover 56 procent van de ondervraagde vrouwen.

Slechte reviews van online winkels zijn de voornaamste reden om niet over te gaan tot aanschaf van een artikel. 61 procent van de respondenten koopt zijn product bij een webshop waar al eerder een aankoop is gedaan. Een derde van de shoppers vertrouwt een webshop alleen als er ook een fysieke winkel bestaat.

E-commerce
Online Shoppen