• Home
  • V1
  • Columns
  • Black Friday omzet daalt 11 procent

Black Friday omzet daalt 11 procent

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more

Amerikaanse retailers hebben van het fenomeen Black Friday een lang weekend gemaakt, waarbij men nu al op

donderdagavond begint met winkelen. Toch lijken er steeds minder Amerikaanse consumenten op af te komen, meldt de Associated Press.

Black Friday is altijd de vrijdag na de Amerikaanse feestdag Thanksgiving, wanneer Amerikaanse retailers flink gaan stunten met de prijzen. Tegenwoordig wordt steeds eerder met de grote uitverkoop begonnen, meestal op Thanksgiving zelf al.

Volgens een onderzoek van de Nationnal Retail Federation bedroeg het aantal mensen dat het afgelopen weekend in de Verenigde Staten winkelde 133,7 miljoen, een daling van 5,2 procent ten opzichte van vorig jaar. Verwacht wordt dat de uitgaven zullen dalen van 57,4 miljoen dollar vorig jaar naar 50,9 miljoen dollar, een daling van 11 procent.

Per persoon wordt een uitgave van ruim 380 dollar verwacht, een daling van 6,4 procent ten opzichte van vorig jaar.

Volgens een andere bron steeg het aantal internetaankopen echter aanzienlijk. Volgens de Chicago firma ShopperTrak, steeg de online omzet met dubbele cijfers.

Black Friday