• Home
  • V1
  • Columns
  • CD Fashion - Creatief bolwerk voor fashionbedrijven

CD Fashion - Creatief bolwerk voor fashionbedrijven

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more

Columns

Zoveel creativiteit verenigd in één bureau? Dat zie je nergens! Behalve bij

Zoveel creativiteit verenigd in één bureau? Dat zie je nergens! Behalve bij CD Fashion. Dit Haagse designbureau is in vijf jaar uitgegroeid tot een allround creatief bolwerk met 14 medewerkers, waarvan 11 ontwerpers uit verschillende disciplines. Zoals illustratoren, ontwerpers afkomstig van kunstacademies en modeacademies, grafische ontwerpers, product- en conceptontwerpers, handmade professionals en een typografie-specialist. Om maar wat te noemen…

“Ons bedrijf is uniek in Nederland”, vertelt Maroel Sigtema, oprichter van CD Fashion. “Zoveel creativiteit verenigd in één bureau zie je nergens.” Hoewel de ontwikkelingen snel zijn gegaan, is het volgens Sigtema een natuurlijk proces geweest. “We begonnen als licentie design bureau, maar al snel kwam de vraag van grote retailketens om private labels te gaan ontwikkelen. Zoals een babycollectie voor een grote landelijke retailketen, waarbij we tevens het hele productieproces begeleiden.”

Artwork en printdesign
Andere retailers en opdrachten volgden: het ontwerpen en opzetten van complete modecollecties, maar ook flashcollecties, het ontwerpen van lingerie en badmode, ‘losse’ artwork- en printdesign opdrachten, dessinontwerp, het meedenken over en ontwerpen van brandextensions, het ontwerpen en maken van style guides, signing- en POS-materiaal, het maken van trendreports en ga zo maar door. Sigtema: “We doen echt ongelooflijk veel op fashion- en designgebied, maar veel mensen uit de fashion industrie weten dat nog niet.” Nu alle radars binnen CD Fashion soepel en op volle toeren draaien en alle mogelijke opdrachten al een keer zijn langs gekomen, is het tijd om het creatieve bureau uit Den Haag in de modebranche te profileren als dé creatieve partner voor merken en retailers.

Creativiteit en flexibiliteit
“Onze sterke punten zijn creativiteit en flexibiliteit”, somt Sigtema op. “We hebben alle ontwerpdisciplines in huis en kunnen aan elke vraag voldoen. Denk bijvoorbeeld aan een fashion label dat printdesigns of dessins nodig heeft, een schoenenmerk dat een kledinglijn op de markt wil brengen. We kunnen dan bijvoorbeeld niet alleen de kleding ontwerpen, maar ook de style guides en de verkooppresentaties waarmee de retailers benaderd kunnen worden. Of een fashion label dat wil uitbreiden naar woonproducten als kussens, dekbedhoezen, serviezen, vazen, stationary… ook qua doelgroep zijn we breed inzetbaar: we ontwerpen voor baby’s, kids, teens, adults, sportief, mainstream of exclusive. Noem het en wij doen het.”

Marktkennis en klantgerichtheid
Opdrachtgevers kunnen overigens niet alleen bij CD Fashion terecht voor de uitvoering, het bedrijf levert ook input. Levert juíst input. Sigtema: “We denken graag al in een vroeg stadium mee met de klant. Na één of enkele gesprekken brengen we in kaart wat de opties zijn en werken vervolgens verschillende voorstellen uit. Uiteraard houden we daarbij altijd de doelgroep van de klant voor ogen. Het feit dat we met een groot creatief team werken bevordert niet alleen de creativiteit, maar ook de flexibiliteit. Bijna alle opdrachten worden in teamverband gedaan, wat vaak een scala aan originele, vernieuwende en goed doortimmerde ideeën oplevert. Continuïteit is bij ons verzekerd! Ook bij last minute opdrachten en harde deadlines.”

Wilt u weten wat CD Fashion voor u kan betekenen? Kijk dan eens op www.cd-fashion.nl