• Home
  • V1
  • Columns
  • Daling H1 voor Van de Velde

Daling H1 voor Van de Velde

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more

Het Belgische lingerieconcern Van de Velde heeft in de eerste helft van 2013 een omzet van

96,8 miljoen euro geboekt, een daling van 2 procent vergeleken met dezelfde periode vorig jaar. De vergelijkbare omzet - de omzet van Donker winkels in het tweede kwartaal niet meegerekend - daalde met 2,6 procent.

Van de Velde - moederbedrijf van merken als Marie Jo, Intimacy, Prima Donna en Andrés Sarda - wijt de dalingen aan het slechte voorjaarsweer in de meeste Europese landen. De groothandelsactiviteiten daalden met 2,1 procent, hoewel de pre-orders voor het komende najaar wel 'iets' zijn gestegen.

Bij het merk Intimacy daalde de omzet met ruim 11 procent. Daarentegen steeg de omzet bij Rigby & Peller (voorheen bekend als Oreia) met 14 procent dankzij uitbreiding in Duitsland met nieuwe winkels in Keulen, München en ook in Kopenhagen. In Groot-Brittannië steeg de omzet van het merk met 2,1 procent, maar door de zwakke pond betekent dit in feite een daling van 1,5 procent in euro's.

In het eerste kwartaal nam Van de Velde elf winkels in Nederland van Donker over. Het concern was al eigenaar van 50 procent van de keten. Donker winkels droegen in het tweede kwartaal een omzet van 1,3 miljoen euro bij aan het groepsresultaat.
Van de Velde