• Home
  • V1
  • Columns
  • De Bijenkorf: 'Nieuwe strategie goed ontvangen'

De Bijenkorf: 'Nieuwe strategie goed ontvangen'

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more

De overgang naar een 'premium experience strategie' die de Bijenkorf ondergaat,

wordt goed ontvangen door klanten. In het Amsterdamse filiaal wordt positief gereageerd op de nieuwe koers van de warenhuisketen. Dat vertelde CEO Giovanni Colauto bij de presentatie van het boek 'VEDIS Vijftig', zo meldt Retailnews.nl.

Ook in andere vestigingen merkt het modebedrijf dat de ombouw van de filialen in Rotterdam, Den Haag, Utrecht, Eindhoven, Amstelveen en Maastricht tot flagshipstores en de uitbreiding van het merkenportfolio met nieuwe merken en shop-in-shops van luxemerken aanslaat, stelt Colauto.

De Bijenkorf investeert de komende vijf jaar ruim 200 miljoen euro in de premium-strategie. Als onderdeel van de herstructurering kondigde de warenhuisketen in augustus vorig jaar aan vijf vestigingen te sluiten. De eerste twee, in Arnhem en Enschede, sloten eind vorig jaar hun deuren. In 2016 gaan de warenhuizen in Groningen, Breda en Den Bosch dicht.

De Bijenkorf