• Home
  • V1
  • Columns
  • Dertig verkooppunten Avelon

Dertig verkooppunten Avelon

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more

Het Nederlandse kledingmerk Avelon is vanaf eind december verkrijgbaar bij ruim

35 nationale en internationale verkooppunten. Avelon doelde het eerste verkoopseizoen op verkoop in binnen- en buitenland. Ontwerper Erik Frenken is blij met het begin: “Alle begin is moeilijk, zeker in deze tijd…Ik ben blij met de verkoopresultaten, maar het is pas een eerste stap in de goede richting.” Aldus designer Erik Frenken.

Onder de winkels die het merk gaan verkopen zijn Browns (Londen), Shop at Blue Bird (Londen), Opening Ceremony (Tokyo, Los Angeles en New York), Via Busstop (Tokyo), Paris Texas (Kopenhagen), Voga (Oslo), D&G Via Spiga 2 (Milaan), SPRMRKT (Amsterdam), Margreeth Olsthoorn (Rotterdam), Add+ (Cyprus) en Leform (Moskou).

De collectie omvat 70 items (60 procent women – 40 procent men). Binnen de collectie voor lente/zomer 2011 is het strookvormige gebruik van leer een opvallend thema. De jurken zijn opvallend door het gebruik van koperen ritsen, de signatuur van Frenken.

Met Avelon wil de Nederlandse ontwerper Erik Frenken een betaalbaar designermerk bieden dat verticaal aansluit op het luxury segment. Binnen de luxury markt voorziet Avelon in een groeiende behoefte aan uitgesproken designermerken voor een toegankelijke prijs. Avelon staat voor eenvoud, hoge kwaliteit, verborgen details en luxe stoffen waardoor een moderne en niet seizoensgebonden look ontstaat. De dames- en herencollecties zijn gebaseerd op één hoofdidee, waardoor de identiteit van de collecties elkaar versterken. Frenken was eerder hoofdontwerper voor Viktor & Rolf.

Avelon
Erik Frenken