• Home
  • V1
  • Columns
  • Expansieplannen Pronovias

Expansieplannen Pronovias

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more

Het Spaanse bruidsmodemerk Pronovias gaat de komende vijf jaar fors uitbreiden. San Patrick Group, de groep achter het Pronovias

merk, onthulde onlangs dat het 80 miljoen euro gaat investeren in de internationale uitbreiding.

De groep boekte vorig jaar een omzet van 160 miljoen, een stijging van 3 procent ten opzichte van 2012. Van het totaal vindt 77 procent van de omzet plaats buiten Spanje. In het eerste kwartaal van het lopende boekjaar steeg de omzet in Spanje met 7 procent nadat het in 2013 een daling van 3 procent rapporteerde. De nieuwe topman van Pronovias, Manuel Ehrensperger, liet in een persverklaring weten dat de omzetvolume grotendeels hetzelfde is gebleven, maar dat de prijzen wel verlaagd zijn als gevolg van de economische crisis.

Het bedrijf boekt momenteel mondiaal twee-cijferige groei en wil gedurende de komende vijf jaar het aantal winkels verdubbelen. Op korte termijn zal Pronovias zich concentreren op uitbreiding in Europa. Daarna zijn Amerika en Azië aan de beurt. De nadruk komt te liggen op markten als China, waar het merk een groei boekte van 130 procent, en Rusland, Mexico en Brazilië.
PRONOVIAS