• Home
  • V1
  • Columns
  • ISPO Textrends Forum: Focus op textiel trends

ISPO Textrends Forum: Focus op textiel trends

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more

Columns

Producenten laten textiel innovaties herfst/winter 2014/15 zien

- Nieuwe oriëntatie hulp voor designer en product manager

ISPO MUNICH breidt haar innovatie- en trendportfolio uit met het nieuwe ISPO Textrends Forum. Dit is een nieuwe mogelijkheid voor producenten van basic textielproducten, zoals stoffen, membramen en ritssluitingen, om hun noviteiten te tonen aan internationale sport business professionals in een gericht forum. Designers en product managers kunnen daardoor snel en effectief, op een centrale plek van de ISPO MUNICH 2013, informatie inwinnen over textiel noviteiten. Het nieuw ontwikkelde concept ISPO Textrends Forum bestaat uit drie belangrijke bouwstenen: structuur, focus en support. Doel van het ISPO Textrends Forum is om de innovatie piek in deze belangrijke sector in de sportartikelen industrie aan het vakpubliek voor te stellen. Samen met de internationale trend expert Louisa Smith ontwikkelt het ISPO team vijf textieltrends alsmede kleurkaarten voor het seizoen herfst/winter 2014/15. Deze dienen als structurele basis voor het ISPO Textrends Forum en vooraf als oriëntatie instrument voor de producenten. Iedere producent mag vijf producten in zeven categorieën (First Layer, Second Layer, Accessoires Outer Layer, technologieën , vezels, membranen en las technieken, accessoires) aanleveren en wordt daardoor gevraagd, om zich op de gedefinieerde trends en kleuren te focussen. De beste 60 producten in iedere categorie worden door een jury bestaande uit internationale designers, trendexperts, textiel instituten en journalisten uitgekozen naar prestatiekenmerken, haptiek, creativiteit, innovatiegraad, duurzaamheid en multi-functionaliteit. Tijdens ISPO MUNICH 2013 worden deze in het ISPO Textrends Forum in hal C2 gepresenteerd. Bovendien krijgen de uitgekozen producten verschillende promotionele ondersteuning, zoals bijvoorbeeld een trend boek en verdere communicatie activiteiten. Het concept voor deze nieuwe showcase van textiele innovaties werd intensief besproken en dienovereenkomstig verfijnd met de industrie. Markus Hefter, project leider ISPO MUNICH, is ervan overtuigd: „Het ISPO Textrends Forum zal zich als eerste aanspreekpunt voor designers, productmanagers en journalisten vestigen“.

Verdere informatie over het ISPO Textrends Forum vindt u op www.ispo.com/textrends_forum op Facebook: http://www.facebook.com/ispo.

Messe München International
Messe München International is one of the world´s leading trade show companies. In Munich alone it organizes around 40 trade shows for capital and consumer goods, and key high tech industries. Each year more than 30,000 exhibitors and around two million visitors take part in the events held at Messe München exhibition center, the ICM – International Congress Center München, and in the MOC Veranstaltungscenter München. The leading international trade fairs of Messe München International are all FKM-certified, i.e. exhibitor and visitor numbers and the figures for exhibition space are collected in line with agreed standards and independently audited on behalf of the FKM (Gesellschaft zur Freiwilligen Kontrolle von Messe- und Ausstellungszahlen), a society for the voluntary monitoring of fair and exhibition statistics. In addition, Messe München International organizes trade shows in Asia, Russia, the Middle East, South America and South Africa. With twelve affiliates abroad – in Europe and in Asia – and over 60 foreign representatives actively serving over 90 countries, Messe München International has a worldwide business network. The Group also takes a pioneering role as regards sustainability: It is the first trade-fair company to be awarded energy-efficiency certification from the technical inspection authorities TÜV SÜD.

Ispo