• Home
  • V1
  • Columns
  • Joint venture Tommy Hilfiger India

Joint venture Tommy Hilfiger India

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more

Modebedrijf Tommy Hilfiger heeft de helft van de aandelen gekocht van de Indiase Murjani Group,

dat resulteert in een joint venture. Tommy Hilfiger - zelf volledig in handen van het PVH concern - heeft hiermee de licentie voor de Tommy Hilfiger merken in India in het bezit. Ook onderdeel van de aankoop is 50 procent belang in het bedrijf Arvid Murjani Brands (AMB), dat sublicentiehouder was sinds de introductie van het merk op de Indiase markt in 2004. Hoeveel is betaald voor de aandelen, is niet bekend.

Fred Gehring, CEO van Tommy Hilfiger: "India is een belangrijke markt voor Tommy Hilfiger en we zijn volledig toegewijd aan de verdere groei en ontwikkeling van onze activiteiten hier." Volgens de CEO zorgt de nieuwe joint venture voor een consistentie van het merk, maar ook voor regionale expertise.

Het Indiase bedrijf en het Amerikaanse modemerk, gaan al langer terug. Mohan Murjani, voorzitter van de Murjani Group, was een partner van oprichter Tommy Hilfiger in 1985, toen hij het merk wilde lanceren in de Verenigde Staten. In 2004 lanceerde de Murjani Group het merk in India. Volgens de beide bedrijven was het een van de eerste internationale designer lifestyle brands op de Indiase markt.

Shailesh Chaturvedi wordt CEO van de nieuwe joint venture. "Ik kijk er naar uit om de groei van Tommy Hilfiger in India te leiden," zegt de kersverse topman. "Er is een enorme belangstelling van consumenten voor het Tommy Hilfiger-merk. En hoewel het al erg goed gaat, geloof ik nog steeds in verdere expansie en groei."

Momenteel heeft het Amerikaanse merk in India tachtig winkels en dertig shop-in-shops.

Tommy Hilfiger