• Home
  • V1
  • Columns
  • Katoenprijs drukt winst H&M

Katoenprijs drukt winst H&M

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more

Als gevolg van de gestegen katoenprijs heeft het Zweedse kledingconcern Hennes & Mauritz

(H&M) in het eerste kwartaal van het gebroken boekjaar 2011 minder winst behaald dan verwacht. Dat blijkt uit resultaten die H&M publiceerde. De winst werd ook gedrukt door ongunstige wisselkoersen en gestegen transportkosten.

De winst die H&M wist te noteren in de maanden december tot en met februari kwam uit op 3,54 miljard Zweedse kroon (396 miljoen euro). In het eerste kwartaal van 2010 was de winst nog 5,06 miljard kroon. De omzet was vrijwel onveranderd op jaarbasis en bedroeg 24,5 miljard kroon. Eerder al maakte H&M bekend ervoor te kiezen de hogere katoenprijs niet door te berekenen aan klanten. Topman Persson herhaalde dit standpunt nog eens: “We houden vast aan onze lage verkoopprijzen en proberen daarmee ons marktaandeel te vergroten'', verklaarde topman Karl-Johan Persson.

H&M
Hennes Mauritz
Katoen