• Home
  • V1
  • Columns
  • Longchamp eert ANDAM

Longchamp eert ANDAM

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more

Association Nationale pour le Développement des Arts de la Mode (ANDAM) bestaat dit jaar

twintig jaar. Dat was voor Longchamp reden voor een eerbetoon aan de vereniging die zowel Franse als internationale, jonge mode-ontwerpers aanmoedigt. Het tassenlabel ging een creatieve samenwerking aan met drie voormalige laureaten van de prestigieuze Grand Prix de l’ANDAM, die limited edities van de beroemde tas Le Pliage van Longchamp maakten.

De drie ontwerpers zijn Jeremy Scott, Charles Anastase en tot slot met het ontwerpersduo Bless. Jeremy Scott, die zijn typische humor als handelsmerk gebruikt, beeldde zichzelf als samoeraï af op de tas, gehuld in een opvallende rode zijden kimono. Charles Anastase, gebruikte de Pliage als een onbeschilderd doek waarop hij twee poëtische illustraties aanbracht. Het ontwerpersduo Bless – getrouw aan de conceptuele benadering van de ontwerpsters Desiree Heiss en Ines Kaag – herleiden de Pliage tot haar uiterste essentie door een tas te ontwerpen die opgevouwen verdwijnt in de binnenkant van de ronde hengsels en dan gedragen kan worden als armband.

De tassen zijn te koop bij Longchamp-winkels wereldwijd.

ANDAM
Longchamp