• Home
  • V1
  • Columns
  • Mango en Sacha bij Wehkamp

Mango en Sacha bij Wehkamp

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more

Online warenhuis Wehkamp.nl is een strategische samenwerking met de Spaanse

retailer Mango en het Nederlandse schoenenbedrijf Sacha aan gegaan. De producten van de merken zijn vanaf nu verkrijgbaar in de webwinkel. Volgens Wehkamp wordt er door de samenwerking beter ingespeeld op de behoefte van de consument, om zowel online als offline te shoppen.

Paul Nijhof, CEO Wehkamp.nl, is trots op de samenwerking. Het aangaan van nieuwe allianties met retailers past volgens hem binnen de groeistrategie van het online warenhuis. Ward Termeer, algemeen directeur Sacha en Cees de Jong, Areamanager Nederland Mango zien vooral voordelen voor de klanten die gemakkelijker de merken zouden kunnen kopen, op het moment dat ze dit zelf graag willen.

Sacha en Mango hadden zelf ook al een webwinkel. Het plan ligt klaar om de Sacha-webshop, die nu alleen nog toegankelijk is voor Nederlandse consumenten, uit te breiden naar de andere Europese landen waar de schoenenketen actief is. Een droom van Termeer is een winkel in Parijs. Zo zei hij eerder tegen FashionUnited: "Maar we financieren het zelf, dus we kunnen niet alles tegelijk."

Wehkamp stond tot vorige week nog te koop. Maar nu heeft het bedrijf na uitvoerige oriëntatie besloten om op eigen kracht verder te groeien, en wordt het verkoopproces gestaakt.

Mango
Sacha
Wehkamp
Wehkamp.nl