• Home
  • V1
  • Columns
  • Mannenmode zoomt in op details

Mannenmode zoomt in op details

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more

De mannenmode zoekt het in de details volgend jaar. Dat blijkt uit de mannenmodebeurs die op

6 augustus plaatsvond in het World Fashion Centre te Amsterdam. Zo was er op de beurs volop kleur te zien, maar dan wel weggewerkt in de binnenkant van overhemdboordjes of -manchetten.

Onderkledingmerk Schiesser koos ervoor dit seizoen iets minder traditioneel te zijn en brengt wel nog steeds de degelijke katoenen herenonderbroeken en strakke zwemshorts met binnenbroek, maar de pyjama’s hebben een jongere uitstraling. Echte nieuwigheid brengt het bedrijf met de badmodelijn voor jongeren van Uncover; dit seizoen voor het eerst op de beurs.

Ook opvallend anders was het merk NZA. Tot nu maakte het bedrijf veel gebruik van grote applicaties, maar voor zomer 2010 zijn deze vervangen door subtielere varianten in ton-sur-tonkleuren of zijn zelfs helemaal van de kledingstukken verdwenen. Een iets hogere boord, een iets uitgewerktere print. En, voor de tweede keer op de beurs: NZA Extreme, met meer nautische elementen.

MANNENMODE