• Home
  • V1
  • Columns
  • Minder winst voor Van de Velde

Minder winst voor Van de Velde

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more

Lingeriegroep Van de Velde (bekend van merken als Prima Donna en Marie Jo) heeft tijdens

de eerste helft van dit jaar een nettowinst gerealiseerd van 24,6 miljoen euro. Dat betekent een daling met 3 procent tegenover dezelfde periode vorig jaar. Eerder al was bekend gemaakt dat de omzet tijdens de eerste helft van dit jaar met 9 procent was gestegen tot 86,2 miljoen euro. Het bedrijf meldt dat de omzetgroei vooral te danken is aan volumestijging en de Amerikaanse Intimacy groep die de Belgische onderneming in april vorig jaar overnam. In Noord-Europa en Griekenland is geen groei geboekt.

Het bedrijf laat weten rekening te houden met een moeizame tweede helft van het jaar. "De economische ontwikkelingen in Europa en Noord-Amerika zijn niet bevorderend voor het consumentenvertrouwen." Voor het volledige jaar wordt een omzetgroei verwacht van 2 à 3 procent. Dat is exclusief Intimacy. Verder zal vanaf augustus Rigby & Peller in de cijfers worden opgenomen. Van de Velde maakte twee weken geleden de overname van de de Britse lingerieketen bekend.

Het bedrijf meldt verder dat het Duitse Oreia en het Nederlandse LinCHérie zich goed ontwikkelen. "Er wordt een nieuwe Oreia winkel geopend in het centrum van Berlijn en de samenwerking met de LinCHérie ondernemers verloopt zeer vlot." Ook de Intimacy-keten wordt uitgebreid. Eind 2011 zullen er zeventien filialen zijn en het doel is om eind 2012 in de Verenigde Staten twintig winkels te hebben.

Van de Velde