• Home
  • V1
  • Columns
  • Nederlanders webshoppen vlak na lunch

Nederlanders webshoppen vlak na lunch

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more

De meeste online shoppers kruipen na het middageten achter de computer om aankopen te doen. Vooral na 13 uur ´s middags is

het druk in de webwinkels. Dit blijkt uit onderzoek van Klarna.

Verder bleek uit het onderzoek dat niet de leeftijdsgroep tot 26 jaar het vaakst online koopt, zoals vorig jaar. Het zijn de mensen van 45 tot 55 jaar die het vaakst online shoppen, gevolgd door de groep van 35 tot 45 jaar. Deze groepen besteden ook het meest per bestelling. Vrouwen geven gemiddeld meer per bestelling uit dan mannen.

Volgens de Thuiswinkel Markt Monitor kochten in het eerste kwartaal van 2014 meer dan tien miljoen Nederlanders iets online, dit komt neer op ongeveer 22 procent van de totale bestedingen.

Klarna is een betaalmethode waarbij online shoppers pas afrekenen na ontvangst van de bestelling. Klarna onderzocht het online fashion koopgedrag van Nederlanders in de eerste helft van 2014 door hun interne data te analyseren.

Interessant is om te kijken welke gegevens het onderzoek in onze buurlanden oplevert. “Wij zijn helaas nog niet in België en Frankrijk actief”, verklaart Philipp Pudelko, PR manager continental Europe bij Klarna. “Op dit moment stellen we de statistieken voor Duitsland samen. Deze worden over een paar weken gepubliceerd.”
Klarna
Thuiswinkel Markt Monitor