• Home
  • V1
  • Columns
  • ‘Nieuwe H&M-keten heet & Other Stories’

‘Nieuwe H&M-keten heet & Other Stories’

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more

Het nieuwe label dat de Zweedse retailer Hennes & Mauritz

(H&M) volgend jaar gaat lanceren, gaat naar verluidt & Other Stories heten. Dat meldt de Zweedse krant Dagens Nyheter.

Volgens het dagblad heeft een Zweedse firma in 2011 de merknaam en logo’s voor & Other Stories geregistreerd, maar H&M heeft het nieuws nog niet bevestigd. De keten liet weten ‘niet te reageren op geruchten’ en op dit moment nog geen nieuws te melden hebben.

Begin vorige week doken geruchten op dat de retailer een nieuw winkelconcept zou voorbereiden. Bij de presentatie van de meest recente financiële rapportage donderdag kondigde H&M de komst van een nieuwe retailketen in 2013 aan. “We zien de nieuwe keten als een aanvulling op H&M,” aldus Camilla Emilsson-Falk, verantwoordelijk voor media bij H&M, tegen The Huffington Post. “Het zal in een iets hogere prijsklasse gepositioneerd worden en met betere kwaliteit, maar het zal nog steeds binnen ons concept van mode en kwaliteit voor de beste prijs passen.” Met de nieuwe keten wil H&M het totaalaanbod voor de consument verbreden.

De Zweedse krant Dagens Industri, die het gerucht over de nieuwe keten begin vorige week naar buiten bracht, noemde Behnaz Aram als mogelijk hoofdontwerper van de nieuwe lijn. Aram was voorheen hoofdontwerper van het Zweedse label Whyred en is sinds augustus 2011 werkzaam bij het design team van de H&M New Business divisie, waar COS, Cheap Monday, Monki en Weekday onder vallen.

H&M
Hennes Mauritz
OTHER STORIES