• Home
  • V1
  • Columns
  • Nieuwe winkels helpen Gerry Weber

Nieuwe winkels helpen Gerry Weber

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more

Gerry Weber heeft in het gebroken boekjaar 2011/12 een

omzetstijging geboekt van 14,2 procent naar 802,3 miljoen euro. Vorig jaar bedroeg de omzet 702,7 miljoen. De bruto winst steeg naar 115,9 miljoen euro, een stijging van 16,4 procent. Het Duitse bedrijf, bekend van de damesmodemerken Gerry Weber, Taifun en Samoon, dankt de groei vooral aan de opening van nieuwe winkels, overnames en het in eigen beheer nemen van voormalig franchise filialen. In Oostenrijk heeft de overname van Don Gil een belangrijke bijdrage geleverd aan de groei. Het totaal aantal eigen winkels en Gerry Weber mono-brands, is daardoor in een jaar tijd bijna verdubbeld van 235 vorig naar 490 nu.

Voor het lopende boekjaar 2012/13 heeft het bedrijf zich tot doel gesteld om de omzet te laten groeien tot 890 tot 900 miljoen euro. De bruto winst moet oplopen tot circa 131 tot 135 miljoen euro. Gerry Weber verwacht dit jaar nog eens 65 à 75 nieuwe winkels te openen.

Gerry Weber