• Home
  • V1
  • Columns
  • Nike: nettowinst stijgt 55 procent in Q3

Nike: nettowinst stijgt 55 procent in Q3

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more

Sportgigant Nike heeft in het derde kwartaal van

het lopende boekjaar een nettowinst stijging geboekt van 55 procent naar 866 miljoen dollar (671,7 miljoen euro). Hiermee overtrof het Amerikaanse bedrijf de marktverwachtingen en stegen de aandelen met 6,5 procent.

Nike dankt de stijging aan de grote vraag naar het Nike merk in alle regio's, met uitzondering van China en Japan. Vooral de Noord-Amerikaanse markt trok het afgelopen kwartaal stevig aan. Die regio, die 40 procent van de totaalomzet vertegenwoordigt, beleefde een omzetstijging van 18 procent. De omzet in China, dat 10 procent van de totaalomzet vertegenwoordigt, daalde met 9 procent.

Nike topman Mark Parker zei in een conference call met analisten dat China wel tekenen van verbetering toont, maar dat er nog veel moet gebeuren 'voordat we de lange termijn groeimogelijkheden te pakken hebben'.

Parker zei ook dat Nike zich meer zal gaan concentreren op de online activiteiten. De online omzet steeg het afgelopen kwartaal met 33 procent, maar Parker wil de e-commerce activiteiten nog verder uitbreiden.

De omzet steeg in het derde kwartaal met 9 procent nar 6,19 miljard dollar (4,8 miljard euro), bijna gelijk met de marktprognose van 6,2 miljard dollar.
Nike