• Home
  • V1
  • Columns
  • Online winkelen: liefst op woensdagavond

Online winkelen: liefst op woensdagavond

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more

Online fashionshoppers in Nederland gaan het liefst

op woensdagavond op kledingjacht. Dit blijkt uit onderzoek van Klarna.

Volgens het onderzoek breiden vrouwen hun garderobe vaker via webwinkels uit dan mannen: 83 procent van de vrouwen koopt online kleding tegenover zeventien procent van de mannen. Ook schaffen vrouwen online meer aan, namelijk 1,7 items. Mannen bestellen 1,4 items per aankoop, maar geven met negentig euro per bestelling wel tien euro meer uit dan vrouwen.

In Nederland worden de meeste online kledingaankopen gedaan in Amsterdam (17 procent), gevolgd door Rotterdam (13 procent), Den Haag, Utrecht en Almere. “In Nederland zien we een voortdurende groei van mensen die online kopen, waarbij een belangrijke rol is weggelegd voor de fashionsector”, aldus Henrik Nilsmo, country manager bij Klarna Nederland. “En het liefst betalen mensen de aankoop achteraf via een factuur.”

In juli maakte onderzoeksbureau Gfk bekend dat iDeal nu nog verreweg de populairste betalingsmethode is bij het online shoppen, maar dat achteraf betalen steeds meer terrein wint. Het marktonderzoeksbureau noemde het opvallend dat 39 procent van de consumenten die kiezen voor een acceptgiro, dat doen omdat het geld dan pas achteraf wordt verrekend. In dit onderzoek ondervroeg Gfk negenduizend consumenten naar hun favoriete betalingsmethode.

Klarna is een Zweeds bedrijf en Europees marktleider op het gebied van factuurgebaseerde betaaloplossingen voor de e-commerce. Op dit moment gebruiken ruim vijftienduizend webshops in Nederland, Duitsland, Zweden, Noorwegen, Oostenrijk, Denemarken en Finland de betaalmethode van Klarna.
E-commerce
GFK
Klarna