• Home
  • V1
  • Columns
  • Otto verdubbelt brutowinst

Otto verdubbelt brutowinst

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more

De omzetgroei van het Duitse postorderbedrijf Otto mag met 1,6 procent mager genoemd

worden. De Otto Group boekte echter wel een flinke winststijging in het gebroken boekjaar 2012-2013. De brutowinst steeg met 50 procent naar 388 miljoen euro. De nettowinst steeg van 23 naar 144 miljoen euro.

Volgens de eigenaar van 123 bedrijven als Otto, BonPrix en Neckermann.de, is de stijging van de brutowinst te danken aan de groeiende markt voor multichannel retail. De winst van deze bedrijfstak steeg het afgelopen jaar van 59 naar 209 miljoen euro.

De totale omzet kwam uit op 11,8 miljard euro. CEO Hans-Otto Schrader is tevreden en positief over het huidige boekjaar. "We voorspellen meer omzetgroei en een gezonde winst."

Bonprix
Neckermann
Otto Group