• Home
  • V1
  • Columns
  • Prada boekt 36,5 procent omzetgroei in H1

Prada boekt 36,5 procent omzetgroei in H1

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more

Azië blijft de belangrijkste groeimarkt voor Prada, maar ook in

Europa, Japan en Noord- en Zuid-Amerika wordt robuuste omzetgroei geboekt. Dat blijkt uit de voorlopige halfjaar resultaten van de Italiaanse modefirma die sinds een jaar genoteerd is aan de aandelenbeurs in Hongkong.

Prada S.p.A. rapporteerde een omzetgroei van 36,5 procent naar 1,55 miljard euro in de zes maanden tot 31 juli. De inkomsten uit eigen retail (nu 414 winkels, in de periode kwamen er 28 filialen bij) zijn opgelopen tot 1,23 miljard euro ofwel 80,6 procent van de totaalomzet van het bedrijf. De groei in Azië was het sterkst, plus 45 procent, maar Europa blijkt een goede tweede met een omzetgroei van 37,3 procent. Ook bij de publicatie van de kwartaalcijfers in juni viel de omzetstijging in Europa op. Prada zei toen dat dit vooral te danken is aan het grote aantal Aziatische toeristen in de regio.

De definitieve resultaten en winstcijfers over de eerste helft van het jaar maakt Prada op 24 september bekend.

Prada