• Home
  • V1
  • Columns
  • Prada boekt meer omzet in H2

Prada boekt meer omzet in H2

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more

Dankzij forse groei in Azië en Noord en Zuid Amerika, boekte de Prada Group in de eerste

helft van het lopende boekjaar een netto omzetstijging van 11,6 procent naar 1,73 miljard euro.

De retailomzet in eigen winkels steeg met 15,6 procent, terwijl de groothandelsomzet met 3,5 procent daalde. Dit was het directe gevolg van het besluit van de Italiaanse modegroep om het aantal groothandelsaddressen grootschalig in te perken.

Het Prada merk realiseerde een groei van 14,3 procent, Miu Miu groeide licht met 3,7 procent en het Church's merk zag de omzet met 5,1 procent stijgen. Alleen bij Car Shoe daalde de omzet als gevolg van de vermindering van de groothandelsactiviteiten.

De omzet in Europa steeg dankzij het grote aantal toeristen met 5,7 procent. De omzet in Japan nam met 16,4 procent toe. De regio Azië en Australië beleefde een twee-cijferige omzetstijging van 17,7 procent, terwijl in Noord en Zuid Amerika de omzet met 13,5 procent steeg. Het bedrijf noemde de resultaten 'uitstekend'.

De volledige cijfers voor het eerste halfjaar worden op 17 september bekend gemaakt.
Prada