• Home
  • V1
  • Columns
  • Queen of Retail Pops in Pop Ups

Queen of Retail Pops in Pop Ups

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more

Columns

Aanhoudende trend en meer en meer zichtbaar is die van de Pop Up store.

Duikt overal op, kan en wordt door 'iedereen' (van fashionbrands tot fast movers of dienstverleners) gebruikt. Multi toepasbaar, zweeft tussen retail en events, is serieus "Hitting the Streets" en vooralsnog niet van plan het retailveld te ruimen. Pop up stores are here to stay. Ideaal voor launches, profilering, het creatief opfrissen van ingedutte merken of als het echt moet, het helpen bij 'opdoek uitverkoop'. Pop up works it!

Met als groot voordeel mobiel te zijn, dus overal inzetbaar, met relatief minimale kosten, kan op zeer korte termijn actie ondernomen worden. Bovendien kan en mag (en moet) creatie een belangrijke rol spelen, wel zo prettig, het oog wil ook wat en onderscheidend vermogen is immers key. Resultaat "Instant Retail Satisfaction" enerzijds en "Stopping Power" anderzijds, win- win situatie voor beide partijen. Onverwachts creatief contact maken met de consument, aangenaam verrassen, toegevoegde waarde bieden, beetje event of enter (info)tainment... Het werkt, mits goed en op creatief verantwoorde wijze aangeboden wordt!

Het fenomeen Pop Up voorziet in de constante behoefte aan vernieuwing binnen het retail landschap. Levert 'nieuwsflitsen" om de aandacht van de consument vast te houden en zorgt tegelijkertijd dat de beleving van aanbieder "Fris & Fruitig" blijft. Maar het is ook zeker een signaal naar de traditionele retailer om vooral (vernieuwend) bij de les te blijven! Voor nu, Pop in & Enjoy.

"Uitklap" koffie, weer eens iets anders dan koffie "verkeerd" (Illy).


Moe van de drukke winkelstraat? Pop In, op een atypische locatie... (H&M)


Flex Pop werkplekaanbieder (Apple).


In de slipstream van de Flexplek, Mobile fastfood providers, net even wat sexier dan de bekende en Haringkar of Snackbar (Bricklane Market, Londen, McDonalds en Tokio, Monocle)?


Launches of tijdelijke events met een hoog 'hebberig' gehalte en goed voor flink wat extra traffic en omzet (Selfridges, Londen).


Queen of Retail, Eugenie Bürer is creatief marketingexpert in de mode, sport en retail. In het verleden heeft zij o.m. gewerkt met Nike, de Bijenkorf, Hema, Mexx en V&D. Iedere maand beschrijft en fotografeert zij voor FashionUnited bijzondere (internationale) retailformules en -trends.
Queen of Retail