Reebok heeft een schikking getroffen met de de Amerikaanse

handelscommissie (Federal Trade Commission). De instantie had een klacht ingediend tegen het sportmerk vanwege misleiding. Reebok, dat onderdeel is van het Duitse Adidas, claimde dat zijn EasyTone en RunTone sportschoen billen en benen meer zouden verstevigen dan doorsnee sneakers, maar dit blijkt niet zo te zijn.

“We hebben het bewijs dat het bedrijf aanvoerde uitgebreid onderzocht en vastgesteld dat het onvoldoende was”, meldt de FTC in een verklaring. “Met deze schikking willen we adverteerders eraan herinneren dat ze wetenschappelijk bewijs moeten hebben voordat ze iets beweren.”

Maar Reebok zelf zegt nog steeds achter EasyTone te staan. “De schikking betekent niet dat we het eens zijn met de wat de handelscommissie beweert”, aldus een woordvoerder van het sportmerk. “We blijven geloven in Easy Tone.” Reebok heeft de slogan van haar EasyTone sneakers inmiddels aangepast naar ‘de perfecte schoenen voor wandelen en andere alledaagse activiteiten’. De verkoop van de sportschoenen bereikt vorig jaar zijn piek met een omzet van bijna 735 miljoen euro in de Verenigde Staten.

 

 

Gerelateerd

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN