Ondanks dat sportmerk Reebok 18 miljoen euro

moest neertellen wegens misleidende reclame, geeft het bedrijf niet op. Reebok wil namelijk de toning-schoenen opnieuw lanceren.

Eerder trof het bedrijf een schikking met de de Amerikaanse handelscommissie (Federal Trade Commission). De instantie had een klacht ingediend tegen het sportmerk vanwege misleiding. Reebok, dat onderdeel is van het Duitse Adidas, claimde dat zijn EasyTone en RunTone sportschoen billen en benen meer zouden verstevigen dan doorsnee sneakers, maar dit bleek niet zo te zijn.

Ten tijde van de schikking liet Reebok al weten nog steeds achter de toning schoenen te staan. "De schikking betekent niet dat we het eens zijn met de wat de handelscommissie beweert," aldus een woordvoerder van het sportmerk. “We blijven geloven in Easy Tone.”

Aan WWD laat directeur Uli Becker nu weten dat Reebok bezig is met het ontwikkelen van een betere versie van de sneakers. "We werken hard aan nieuwe innovaties en een betere distributie.”

 

Gerelateerd

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN