De Britse modegroep SuperGroup heeft in het tweede kwartaal

een omzet van 98,4 miljoen pond (123,1 miljoen euro) geboekt, een stijging van 20,3 procent ten opzichte van vorig jaar. De omzet steeg in de eerste helft met 16,2 procent naar 158,2 miljoen pond (197,6 miljoen euro). Ondanks het competitieve kerstseizoen dat eraan komt, ligt de groep op peil wat de winstprognose voor het volledige boekjaar betreft.

De totale omzet in het Verenigd Koninkrijk steeg het afgelopen kwartaal met 32,2 procent naar 52,2 miljoen pond (65,2 miljoen euro), terwijl de omzet in winkels die langer dan een jaar open waren met 5,8 procent toenam. In de eerste helft van het jaar schoot de omzet 26,5 procent omhoog naar 92,4 miljoen pond (115,4 miljoen euro). De omzet in winkels die langer dan een jaar open waren steeg in deze periode met 3,9 procent.

"Dit is weer een robuust resultaat voor de groep," zegt topman Julian Dunkerton in een persbericht. "We erkennen de wankelende economie die voor genoeg uitdaging zorgt, maar aan de verkoop tot op heden van het label Superdry zien we dat het merk gezond is en het goed zal doen tijdens de piekperiode."

"Hoewel ik tevreden ben met de vooruitgang die het nieuwe team heeft geboekt, staat ons nog veel te doen. We zijn bezig met de introductie van een aantal belangrijke systeem- en operationele ontwikkelingen die het vermogen van onze infrastructuur zullen vergroten. Ik ben er echter van overtuigd dat de groep zijn financiële doelstellingen zal halen," aldus Dunkerton.
 

Gerelateerd

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN