In de eerste helft van 2010 had SuperGroup Plc, het Britse

bedrijf achter het modemerk Superdry, een winststijging van bijna 69 procent. De winst, voor aftrek van belastingen, komt hiermee op 13,5 miljoen pond. In 2009 was dat nog 8 miljoen pond.

De SuperGroup geeft aan dat het modebedrijf de winststijging vooral te danken heeft aan het toegenomen aantal verkochte kledingstukken. De omzet van het bedrijf steeg behoorlijk, met 65 procent naar 90,3 miljoen pond.

Ook in het financiële boekjaar 2010, dat afliep op 2 mei, maakte het bedrijf een flinke omzetstijging in retail, toen met 17 procent. Het aantal winkels bleef gelijk. De totale omzet kwam uit op 139 miljoen pond.

Julian Dunkerton van de SuperGroup is verheugd met de sterke groei. “We zijn vooral erg blij met de verkoop van de recente herfst- en wintercollectie,” zegt hij.

In 2010 opende Superdry 17 franchise en licensee stores. De kleding van de SuperGroup, die zich richt op zowel mannen als vrouwen, wordt nu verkocht in 15 landen. In Nederland heeft het Superdry winkels in Amsterdam, Breda en sinds 3 december in Haarlem.

 

Gerelateerd

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN