• Home
  • V1
  • Columns
  • Van de Velde realiseert omzetgroei

Van de Velde realiseert omzetgroei

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more

De Belgische lingeriefabrikant Van de Velde heeft tijdens de eerste helft van dit jaar een

omzet gerealiseerd van 86,2 miljoen euro. Dat is een stijging van 9 procent ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar.

De eigenaar van de merken Marie Jo, Prima Donna, Andres Sarda en Intimacy merkt daarbij wel op dat in juni 2011 meer van de collectie voor herfst/winter werd uitgeleverd dan vorig jaar. Op vergelijkbare basis is een omzetgroei van 7 procent gerealiseerd. Deze cijfers zijn exclusief de retailomzet van dochteronderneming Intimacy.

Van de Velde verwacht voor het volledige jaar 2011 een omzetgroei van 2 à 3 procent, eveneens exclusief de omzet van Intimacy.

In februari toonde Van de Velde zich nog minder optimistisch over de vooruitzichten voor 2011 door gestegen productiekosten in China en de gestegen uitgaven voor marketing, ofwel meer kosten om lingerie op de markt te brengen. Het bedrijf kondigde toen aan genoegen te nemen met lagere commerciële marges.

Van de Velde