• Home
  • V1
  • Columns
  • Van de Velde rekent op groei

Van de Velde rekent op groei

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more

Lingeriegroep Van de Velde verwacht dit jaar een omzetgroei te zullen realiseren van ongeveer

6,5 procent. De precieze groei wordt bepaald door de nabestellingen in december. In die cijfers zijn de resultaten van dochter Intimacy niet verwerkt. In het halfjaarbericht, in juli, heeft het bedrijf al gezegd dat de jaaromzet met meer dan 5 procent zou stijgen. Ook voor de eerste helft van volgend jaar zijn de indicaties positief.

Bij de Amerikaanse dochter Intimacy, waarin Van de Velde in april van dit jaar een meerderheidsbelang verwierf, wordt een jaaromzet van 36,6 miljoen dollar verwacht. De bedrijfswinst wordt geraamd om 1,5 miljoen dollar.

Van de Velde laat verder weten de lange termijn initiatieven voort te zetten: dat betekent uitbreiding in Oost-Europa en het Verre Oosten en de verdere uitbouw van het retail-netwerk. De Belgische lingeriefabrikant is eigenaar van de merken MarieJo, Prima Donna, de Nederlandse LinChérie-keten, het Spaanse merk Andres Sarda en de Amerikaanse lingerieketen Intimacy.

Van de Velde