• Home
  • V1
  • Columns
  • Wel omzetgroei voor Geox

Wel omzetgroei voor Geox

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more

De Italiaanse schoenenfabrikant Geox behaalde over het jaar 2008 een omzet van 892,4 miljoen euro.

Dat is 16 procent meer dan het jaar daarvoor. De meeste groei werd bereikt op thuismarkt Italië en in de rest van Europa, waar Geox de omzet zag groeien met respectievelijk met 13 en 12 pocent. De nettowinst bleef stabiel met 123,4 miljoen euro, in vergelijking met 123 miljoen euro in 2007.

Groei dus, voor het bedrijf uit Montebelluna. Vooral de omzet van de ‘ademende' schoenen nam toe: die steeg met12,5 procent naar 808 miljoen euro. De kledinglijn groeide met ongeveer 9 procent.  Hoewel het label de grootste stijging(+39 procent) realiseerde met verkoop in de monobrandstores, blijven de verkopen vanuit de groothandel het meest van belang. Deze beslaan namelijk nog altijd 68 procent van de totale verkoop. Toch ontkomt ook Geox niet aan het economisch tij. Het groeitempo van Geox liep terug van 26 procent in 2007 naar 16 procent in 2008.

Mario Moretti Polegato, oprichter van het concern, blijft echter optimistisch: "De economische vooruitzichten blijven onzeker en moeilijk, maar het aantal orders voor de lente en de zomer zijn toegenomen met 6 procent, dus dat geeft ons vertrouwen in de toekomst. Ik ben ervan overtuigd dat zich er in tijden van moeilijkheden nieuwe kansen zullen voordoen. Geox zal sterker uit de crisis komen." In het afgelopen jaar opende Geox in totaal 216 winkels, waarmee het aantal nu uitkomt op 940.
Geox