• Home
  • V1
  • Columns
  • Wolford: stijging winst brandstores

Wolford: stijging winst brandstores

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more

Het Oostenrijkse lingerie- en beenmodemerk Wolford rapporteert een stijging in de winst

van de eerste drie kwartalen in het boekjaar 2010/11. Reden voor de stijging is een hogere omzet en kostenbesparingen. De omzet kwam in totaal uit op 120 miljoen euro.

De netto winst voor de eerste negen maanden van het boekjaar 2010/11, eindigend op 31 januari 2011, kwam uit op bijna 7 miljoen euro. Een jaar gelden was dat nog 3,75 miljoen. De omzet steeg met 6,6 procent van 112,64 miljoen naar 120,05 miljoen euro. Vooral de verkoop in de eigen winkels steeg, namelijk met 12,7 procent. Bij andere verkooppunten steeg de verkoop met 3,4 procent.

Holger Dahmen, CEO van het lingeriemerk is tevreden en geeft aan dat het bedrijf zich vooral op de monobrand-distributie heeft gericht. Een half jaar geleden was hij ook al positief. “Er is snel gereageerd op de economische crisis. De kosten zijn gereduceerd -vooral de voorraden zijn fors teruggebracht- en de efficiency is verbeterd.”

Wolford is positief over de toekomst. “De bedrijfsresultaten zijn een afspiegeling van de aanhoudende focus op verbetering van de distributie, de uitbreiding van monobrand-verkooppunten en efficiency maatregelen. Door deze maatregelen zal de marktpositie van Wolford dan ook alleen maar verbeteren,” laat het bedrijf weten in een persbericht.

Wolford