• Home
  • V1
  • Columns
  • Yoox boekt recordomzet tijdens Black Friday

Yoox boekt recordomzet tijdens Black Friday

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more

Yoox boekte tijdens de Amerikaanse feestdag Thanksgiving en de daaropvolgende Black Friday een recordomzet.

De Italiaanse online moderetailer registreerde 1,5 miljoen consumenten die de 40 online winkels van de groep, waaronder yoox.com, bezochten. Er werd iedere 3,5 seconden iets gekocht.

De meeste omzet werd in Noord-Amerika gerealiseerd, maar steeg ook in Europa, met name in Groot-Brittannië, Italië, Duitsland en Rusland. In China verviervoudigde de omzet bijna, terwijl deze in Hongkong meer dan verdubbelde.

De best verkochte categorie op Black Friday bleek schoenen te zijn, maar tassen deden het ook erg goed. In Colorado kocht iemand via de desktop computer tassen van het merk Saint Laurent ter waarde van 20,000 dollar. Mobiel werd ook flink ingeslagen. 46 procent van bezoekers kwamen via een mobiel apparaat op de Yoox sites, waardoor een omzetgroei via dit kanaal van 107 procent ontstond. Groot-Brittannië was het meest 'mobiele land', aldus Yoox.

Op maandagmiddag stegen de aandelen van de groep met 1,09 procent naar 19,46 per aandeel.

Yoox