• Home
  • V1
  • Columns
  • Yoox groeit. Ook in thuisland Italië

Yoox groeit. Ook in thuisland Italië

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more

Yoox heeft in het tweede kwartaal van 2013 de netto winst met 22 procent zien toenemen

naar 1,1 miljoen euro. De Italiaanse internetgigant die zo'n 12,5 miljoen unieke bezoekers trekt per maand, rapporteerde een netto omzetstijging (zonder retouren) van 18,4 procent naar 97 miljoen. Yoox heeft in het tweede kwartaal "uitzonderlijk goede marges" behaald. Het bedrijf wist de hoogste winstmarge te behalen sinds de beursgang in 2009. Ook een hoger bongemiddelde heeft naar eigen zeggen bijgedragen aan de gestegen winst.

Oprichter en CEO Federico Marchetti heeft in een interview gezegd dat Yoox het momenteel vooral in de Verenigde Staten en in thuisland Italië goed doet. In Amerika wordt nu zo'n 22,2 procent van de totaalomzet gegenereerd en liep de omzet met 23,3 procent op tot 46,1 miljoen euro. In Italië (15,2 procent van de totaalomzet) steeg de omzet met 14,6 procent naar 31,5 miljoen.

De resultaten in de rest van Europa zijn eveneens positief. Yoox meldt een omzetgroei van 20 procent naar 99,1 miljoen in de eerste zes maanden vooral dankzij toegenomen bestellingen uit Frankrijk, Duitsland, Groot Brittannië en Rusland.

Yoox