• Home
  • V1
  • Leads
  • AIFW: Oilily

AIFW: Oilily

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more

Leads

Wat er ook gezegd kan worden over de nieuwe collectie van Oilily, aan inzet ontbreekt het in elk geval niet bij het merk. Niet alleen is er een webshop geopend, gaat de verkoop in Japanse warenhuizen van start en komen er tien shop-in-shops in de Amerikaanse vestigingen

van Dillard's, maar ook is het hoofdkantoor verhuisd, het concept aangepakt en is de collectie uitgebreid met een zonnebrillenlijn en een nieuwe tassencollectie. Daarnaast opent er binnenkort een flagshipstore in Japan.

Hoewel de show van de nieuwe collectie tijdens de Amsterdam International Fashion Week ruim een uur te laat aanving, viel de positiviteit op de catwalk niet te ontkennen. Het 'sixties-thema' Summer of Love werd uitbundig neergezet met oranjekleurige parachutes gemetamorfoseerd tot jacks, tassen en rokken. Verder bevatte de collectie heel roze rokjes, gekleurde strakke spijkerbroeken en sterrenleggings -ook voor kleine kinderen. Leuk was de spijkerbroek met de regenboog die uit de broekzak oprees en opvallend was de ruchesjurk in vele lagen roze en wit.

De nieuwe leiding van het merk stond al sinds het aantreden een identiteitsverandering van Oilily voor: een volwassenwording van het merk. Volgens Ceo Jeroen Bik moest het merk worden aangepast aan de moderne tijd, onder het motto "we creëren een nieuwe toekomst uit chaos." Het nieuwe team is ook het tweede seizoen dat de collectie op de Fashion Week toont nog vol goede moed en inzet. En het zichtbare resultaat is dat Oilily is veranderd. De getoonde shirts waren opmerkelijk stoer. De prints zo levensecht en de kleuren zo opvallend donker. Dat is anders dan je zou verwachten bij een collectie van Oilily oude stijl.

Foto: Oilily

AIFW
Oilily