• Home
  • V1
  • Leads
  • Bulgari ziet omzet groeien in Q1

Bulgari ziet omzet groeien in Q1

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more

Leads

Bulgari Group heeft in het eerste kwartaal van 2010 een omzet van 199,1 miljoen euro genoteerd. Dat is een plus van 12,6 procent ten opzichte van dezelfde periode van het jaar ervoor. Wel maakte het bedrijf nog verlies; het verloor 8,3 miljoen euro in deze

periode.

In het eerste kwartaal van 2010 stegen de verkopen in alle productcategorieen van de groep, met uitzondering van de horloges. De divisie juwelen steeg met 11 procent, accessories met 24,6 en parfums met maar liefst 30,4 procent. De verkopen van de horloges waren wel stabile (-0,4 procent).

Geografisch waren de verkopen van het Italiaanse label als volgt verdeeld: Europa +5,6 procent (Italie +7,4), Amerika (zowel Zuid als Noord) +48,6 procent, Azie (zonder Japan en China) +31,8 procent en het Midden-Oosten +6,4 procent. In Japan werd een neerwaardse beweging gerapporteerd van 7,6 procent, maar dat werd weer gecompenseerd door een groei op de Chinese markt van 38,4 procent.

Als reden voor de vooruitgang gaf het bedijf de verbeterde economische situatie (alhoewel nog steeds moeilijk) en de grote toewijding aan hogere levels van efficiency. Tot slot meldt het bedrijf dat de omzet voor gelijke delen te danken is aan eigen winkels en wholesale.

Bulgari