Burberry winnaar Britse modeprijzen
bezig met laden...
Dit jaar maakt Burberry opnieuw een grote verandering door: die van traditioneel groothandelsbedrijf naar dynamische retailorganisatie. Deze omvorming is momenteel nog in volle gang. Reden voor de focus op retail is onder meer een gevolg van de uitstekende resultaten die het bedrijf daarmee boekt: in het gebroken boekjaar 2008/2009 bedroeg de omzet via de eigen retailkanalen de helft van de totaalomzet van het bedrijf. Burberry heeft inmiddels 32 directly operated stores in Europa en 119 wereldwijd. Inclusief concessies en outlets heeft het merk 419 winkels. In september opende Burberry voor het eerst een winkel in Nederland, aan de PC Hooftstraat in Amsterdam. In België heeft het merk winkels in Antwerpen en Knokke.
Vorige maand werden ambitieuze targets voor de komende drie jaar onthuld. Focus ligt op toename van de omzet in kindermode en casual wear en ook de herenmode zal voortaan weer 'in huis' worden ontworpen en geproduceerd en zo een extra boost krijgen. Ook wil men de groothandelsomzet in Noord- en Zuid-Amerika fors doen groeien. Hoewel de winst in de eerste helft van het lopende boekjaar licht gedaald bleek, stijgt de omzet nog steeds. Naar 572 miljoen pond in de eerste zes maanden van dit boekjaar tegen 539 miljoen over
dezelfde periode vorig jaar.
Foto: Burberry Prorsum